Маркетингът не е равносилен на реклама. Това не е публикуване в социалните медии или писане на имейли и със сигурност не е изпращане на нежелани съобщения в пощенските кутии на хората в LinkedIn.
Маркетингът включва много от тези активности, но това не е единствен акт, който прави маркетинга такъв, какъвто е. Маркетингът е дългосрочна стратегия за спечелване на привързаността и доверието на вашите клиенти.
Важно е да разберете, че всеки клиент, който преминава през вашия бизнес, преминава през процес или пътуване, което да го доведе до точно вашия бизнес, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
В този процес потребителят има психологически пристрастия. Всеки човек на тази планета има човешки опит, който отразява и борбите му. Ние, психологически, сме в търсене на комфорт.
Сега вече ние имаме социална и цифрова инфраструктура, която ни позволява да се свързваме без оглед на местоположението ни. Елиминирали сме и много от факторите и променливите, които преди са ограничавали продължителността на живота, и продължаваме да ставаме по-добри.
Еволюционно обаче все още работим с мозък, който има за цел да ни поддържа живи във времена на опасност. Поради това психологически сме готови да се отдалечим от дискомфорта към комфорта и сме готови да търсим общност и сигнали за безопасност.
Изданието обобщава три психологически пристрастия, които можем да използваме, за да създадем маркетингова стратегия, която не само привлича вниманието и активира мозъчните химикали, за които жадува потребителят, но и създава конверсии.
Пристрастие към потвърждението
Потребителите обичат да се чувстват прави, обичат да се чувстват сякаш знаят какво предстои. Сякаш са изпреварили кривата, защото са усетили нещо. Пристрастието към потвърждението е важен фактор при изработването на съдържание и креативни маркетингови стратегии.
Когато потребителят се почувства така, сякаш съдържанието ви потвърждава подозренията, които вече има, той лесно ще се приведе в съответствие с вас. Невероятно е, че във всичко това има елемент на мозъчната химия, невротрансмитер, наречен окситоцин. Ние сме общностни същества и трябва да имаме човешки връзки.
Когато знаем, че имаме и други на наша страна, не само смятаме, че сме по-защитени, но също така усещаме освобождаване на окситоцин. С него ние ставаме моментално свързани и жадуваме за още.
Направете проучване на пазара и разберете клиентите. Изработвайте съдържание, което потвърждава техните пристрастия, и ще видите отражение и в конверсиите.
Ефект на бандата
Тъй като всички искаме да се чувстваме част от общност, има много неща, които психологически ще направим, за да изпробваме водите и да гарантираме, че няма да направим нещо против социалните норми. Това е вградено в нашата психологическа еволюция, за да ни запази в безопасност, подобно на повечето от нашите психологически пристрастия.
Друг начин да се използва необходимостта от общност и връзка е с ефекта на бандата, наричан още социално доказателство. Когато видим, че други хора са поели риск да опитат даден продукт, ние се чувстваме много по-уверени в идеята, че продуктът може да работи, че не сме сами при изпробването му и че ако направим грешка, използвайки го, няма да сме единствените, които търпят последствията.
Използвайте социални доказателства и препоръки, за да убедите вашите потенциални и съществуващи клиенти, че водата е топла и нищо няма да ги ухапе. Покажете им, че вашият продукт работи и другите му се радват и виждат резултати.
Пристрастност с нулев риск
Когато вашият бизнес има инерция, важно е да я запазите. Вие продавате продукт или услуга, която работи. Тъй като психологически ние винаги се отдалечаваме от страха и несигурността, искаме да ограничим нашия дискомфорт и риск, бизнесът може да използва фактора на нулевия риск. Създайте гаранция за връщане на парите, гаранция за резултати или друг вид гаранция, която показва вашата увереност. Потребителят ще отрази увереността ви и това веднага ще купи доверието му.
Това е един от най-лесните начини за използване на психологически пристрастия за елиминиране на риска и увеличаване на конверсиите.