„Това, което ядем сега се е променило повече за последните 40 години, отколкото за последните 40 000“ - тази мисъл на Ерик Шлосер бе откриваща за презентацията на г-н Йордан Добрев, Директор изследвания, Прагматика ООД, който представи интересно проучване по отношение на храненето в България.
„Консуматорското общество у нас набира скорост. В България има сериозен проблем с наднорменото тегло – 50% от хората между 18 и 65 г. имат проблеми с теглото. Над 43% не споделят принципа, че имат този проблем – представи тревожни факти г-н Добрев – Наличието на подобен проблем води до високи разходи за здравеопазване и бум на лекарствата за бързо отслабване“.
В България има тенденция към нарастваща употреба на БИО и ЕКО продукти. Близо 70% от населението на страната споделя, че се опитва да подбира храната, която консумира, така че да е по здравословна.
Над 40% от интервюраните заявяват, че в техните семейства някой спортува.
40% от участниците в проучването са спазвали диета поне веднъж, 30% от домакинствата, имат член употребяващ хранителни добавки.
Само 22% от българите се интересуват от състава на храните, а 46% спортуват реално.
Затлъстяването на населението и навлизането на тенденции на здравословно хранене и създаване на спортни съоръжения, ще доведе до въвеждане на нови типове храни, като хранителни добавки и т.н. Тепърва се очаква бум на специализирани витрини в търговските обекти и магазини, свързани със здравето и здравословния начин на живот.
Обратна на тази тенденция е увеличаване на потреблението на храни. Много продукти се създават и опаковат, за да могат да бъдат косумирани в движение. Пазарна политика произлизаща от тенденцията хората да ядат не само три пъти на ден, но и между основните хранения.
Близо 20% от българите изнасят храненето извън дома, за да спестят време.
Хората все повече купуват продукти, от които нямат нужда, благодарение на маркетинга. Над 25% от българите нерядко купуват нещо, което никога не ползват. Близо 44% от покупките са спонтанни. Фирмите измислят все повече нови продукти, задоволяващи неизвестни до сега потребности.
"Тенденциите в хранително-вкусовата промишленост дават страхотни възможности за бизнес. Бъдете от компаниите, които са активни и лидери на пазара", завърши презентацията си той