Персонализацията не е нищо ново в света на електронната търговия. Потребителите очакват персонализирано пазаруване от всички онлайн магазини. Според проучване на RedPoint Global, проведено от The Harris Poll, повече от половината потребители (63 процента) очакват персонализацията като стандарт.
Много компании за електронна търговия предлагат персонализирани препоръки на продукти за своите посетители. Вие можете да надхвърлите това и да осигурите на клиентите си персонализирано изживяване от началото до края.
Онлайн изданието entrepreneur.com предлага пет идеи за подобряване на персонализацията.
Персонализирани начални страници
Искате да дадете на посетителите на уебсайта си персонализирано пазаруване от момента, в който го посетят? Опитайте да персонализирате началната си страница за всеки уникален потребител. Сайтът Very.co.uk, например, предоставя персонализиране, чувствително към времето. Въз основа на местоположението на посетителя и прогнозата за този район съобщенията и елементите за облекло, включени в банера на началната страница, се променят.
Shop Direct, от който Very.co.uk е част, съобщи, че скоро след като е започнала тази персонализация, те са забелязали увеличение на реализациите и на приходите.
Подобрете навигацията на сайта
Лесната навигация е от ключово значение за увеличаване на реализациите в електронната търговия. Искате посетителите да намерят точно това, което търсят, и то бързо. С персонализирана навигация по сайта можете да покажете подходящи опции за конкретни марки или категории продукти въз основа на демографията на потребителя и предишната история на сесиите.
Например, ако последният път, в който даден потребител е влизал на сайта и е разглеждал мебели и електроуреди, можете да покажете тези категории в банера на началната си страница. Вместо да търсят в сайта, хората могат да започнат да пазаруват с едно кликване.
Персонализирайте резултатите от търсенето
Възползвайте се от поведението и предпочитанията на посетителите си, за да персонализирате резултатите от търсенето за тях. Това ще им помогне да намерят по-бързо това, което ги интересува, което означава, че и ще се отправят към касата по-бързо.
Сортиране на списъци с продукти
Списъкът с продукти на вашия уебсайт също може да бъде сортиран и персонализиран за всеки отделен потребител. Ако потребител на сайта е разглеждал, например, връхни дрехи за мъже, списъкът с най-новите продукти може да покаже първо най-новите артикули от тази категория. Друг потребител, който се интересува от рокли, ще види рокли отгоре в списъка.
Показване на съобщения за доверие на новите посетители
Преди потребителят да купи от вашия сайт, той трябва да ви се довери, поради което трябва да увеличите доверието към марката, за да се отрази това на реализациите. Например, когато нов посетител добави артикул в пазарската си количка и го изостави, можете да изпратите персонализиран имейл за изоставяне на пазарска количка, който показва отзиви или препоръки за този артикул. Това ще накара новия посетител да се почувства по-уверен и би го насърчило да се върне и завърши поръчката. Можете също така да предложите на нови посетители стимул да направят покупка – отстъпка при първа покупка, безплатна доставка, подарък и други.