40% от предприятията с 10 и повече заети лица предлагат възможност да заплащат покупките си онлайн

766495743

По данни от проведеното през 2016 г. изследване на Национален статистически институт, става ясно, че през предходната календарна година 8.6% от предприятията продават своите продукти и услуги онлайн.

Голяма част от тях (40.0%) предлагат на клиентите възможност да заплащат покупките си онлайн чрез кредитна или дебитна карта, директен дебит или чрез система за електронни разплащания. Най-много продажби са осъществени към крайни клиенти (74.2%), но немалко предприятия предлагат своите продукти и услуги на други предприятия или на държавни институции (57.6%).

Предприятията срещат сериозни пречки пред осъществяването на електронна търговия, тъй като при голяма част от тях продуктите или услугите не са подходящи за продажба по интернет (60.8%)2 , а 26.9% считат, че разходите по внедряване на уеб продажби биха били прекалено високи в сравнение с ползите. През 2015 г. 10.7% от предприятията са осъществили покупки онлайн, като най- активни при използването на електронна търговия за подобряване на своя бизнес са големите предприятия, 22.1% от които извършват покупки по интернет, а 17.4% продават стоки или услуги онлайн.

Данни от изследването сочат още, че 93.7% от тях използват компютри , като при големите предприятия с 250 и повече заети лица относителният дял достига 100.0%. Високоскоростният, надежден и непрекъснат интернет достъп е основна необходимост за предприятията и през текущата година 91.3% от тях са били в постоянна връзка с глобалната мрежа. Предприятията основно използват DSL или друг вид фиксирана широколентова интернет връзка (72.2%), а 41.2% от тях имат мобилна широколентова връзка.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.