По данни от проведеното през 2016 г. изследване на Национален статистически институт, става ясно, че през предходната календарна година 8.6% от предприятията продават своите продукти и услуги онлайн.
Голяма част от тях (40.0%) предлагат на клиентите възможност да заплащат покупките си онлайн чрез кредитна или дебитна карта, директен дебит или чрез система за електронни разплащания. Най-много продажби са осъществени към крайни клиенти (74.2%), но немалко предприятия предлагат своите продукти и услуги на други предприятия или на държавни институции (57.6%).
Предприятията срещат сериозни пречки пред осъществяването на електронна търговия, тъй като при голяма част от тях продуктите или услугите не са подходящи за продажба по интернет (60.8%)2 , а 26.9% считат, че разходите по внедряване на уеб продажби биха били прекалено високи в сравнение с ползите. През 2015 г. 10.7% от предприятията са осъществили покупки онлайн, като най- активни при използването на електронна търговия за подобряване на своя бизнес са големите предприятия, 22.1% от които извършват покупки по интернет, а 17.4% продават стоки или услуги онлайн.
Данни от изследването сочат още, че 93.7% от тях използват компютри , като при големите предприятия с 250 и повече заети лица относителният дял достига 100.0%. Високоскоростният, надежден и непрекъснат интернет достъп е основна необходимост за предприятията и през текущата година 91.3% от тях са били в постоянна връзка с глобалната мрежа. Предприятията основно използват DSL или друг вид фиксирана широколентова интернет връзка (72.2%), а 41.2% от тях имат мобилна широколентова връзка.