Когато се опитвате да увеличите приходите на марката си, вашият фокус не трябва да се съсредоточава само върху придобиването на нови клиенти. Съсредоточете маркетинговите си усилия върху съществуващите си клиенти, за да увеличите възвръщаемостта на инвестициите.
Успешната стратегия за маркетинг на клиенти ще ви помогне да идентифицирате и продадете повече на съществуващите клиенти, които ще станат дългосрочни източници на приходи, пише онлайн изданието business2community.com.
Данните показват, че подобряването на начините за задържане на 5% от съществуващите клиенти може да увеличи печалбата ви с до 95%. Освен това 92% от потребителите казват, че е по-вероятно да се доверят на препоръки от техни близки, а не на реклама.
Като се има предвид тази статистика, онлайн изданието препоръчва пет творчески начина да включите съществуващите си клиенти в маркетинговите си планове.
Използвайте отзиви на клиенти, за да персонализирате маркетинговите си усилия
Насърчаването на отзивите на клиентите за вашия продукт или услуга ви позволява да чуете техния глас. След като разберете техните нужди, можете да използвате тези ориентирани към клиента идеи, за да подобрите лоялността на съществуващите си клиенти.
Много компании например редовно се обаждат на свои клиенти и дават приоритет на инициативи, които поставят клиента на първо място. Можете винаги да питате клиентите си, така че да подобрите вашите продукти и услуги, можете да ги насърчите да дадат обратна връзка с хаштаг и други начини.
Поканете клиентите си на разговор
Марките трябва да разговарят с клиентите по естествен и автентичен начин, подобно на истински човек, за да изградят лоялност.
Много брандове изпращат благодарствени имейли след първа покупка или пък дават безплатен продукт или голяма отстъпка при покупки на определена стойност.
Ако съществуващите клиенти вече не се интересуват от вашето съдържание, изпратете им имейл, за да ги насърчите да персонализират интересите си. Създавайте анкети и питайте хората за мнението им. Взаимодействието със съществуващи клиенти в подходящия момент може да доведе до по-добра възвръщаемост на инвестициите и подобряване на клиентското изживяване.
Анализирайте генерираното от клиентите ви съдържание
Насърчавайте клиентите си да дават обратна връзка за вашия бизнес по всяко време и всякакви начини. След това анализирайте тяхното съдържание, за да уловите настроенията и да подобрите продуктите и услугите си.
Потопете се в историческите маркетингови данни
Решенията обаче вземайте на база на данните, не на мнения или мисли. Използвайте историческата база данни за вашите клиенти, за да вземате персонализирани решения за тях в бъдеще.
Разгледайте историята на покупките на клиентите и техните предпочитания за пазаруване. Използвайте тази информация, за да правите препоръки, както и да осъществите кръстосана продажба на продукти.
Спечелете доверието на клиентите си, като им позволите да участват в създаването на нови продукти
В епоха, в която потребителите често имат недоверие към марките, 60% от хората смятат, че бизнесите трябва да улеснят виждането на техните ценности и позиции по жизненоважни въпроси. Това означава, че марките трябва да бъдат по-отворени, ясни и честни в това, което правят.
Създаването на нов продукт предполага по-голяма прозрачност, така че можете да включите вашите лоялни клиенти в процеса. Така те ще са по-склонни да се доверяват и купуват от марката, тъй като са имали жизненоважна роля в процеса на вземане на решения.