Погрешно е схващането, че хакерите се насочват само към едрия бизнес. Макар че е вярно, че по-голямата част от кибератаките се случват при големи компании, 43% от тях са насочени към малкия бизнес.
Затова е важно да имате стратегия за защита на уебсайта в случай на кибератака. В противен случай рискувате да загубите време, пари и - най-важното, доверието на клиентите си, пише онлайн изданието business.com.
Малкият бизнес обикновено не е подготвен да се справи с проблемите, които възникват, когато хакер се опитва да нахлуе в пространството му. Изданието предлага пет съвета, с които лесно да подобрите киберсигурността си.
Направете одит на уебсайта си
Първото нещо, което трябва да направите, е да направите одит на сигурността на вашия уебсайт. В идеалния случай е добре да провеждате одит на всяко тримесечие, за да търсите подозрително поведение и предупредителни знаци за евентуални проблеми.
Някои от знаците са следните:
-Драматична разлика във времето за зареждане на страниците;
-Необяснимо увеличаване или намаляване на трафика;
-Странни линкове и връзки;
Проверете и системата си за управление на съдържанието (CMS) за основни актуализации. Ако не инсталирате редовно актуализациите, можете да отворите сайта си за зловредни атаки.
Търсете необичайно поведение и на страницата си с потребителски идентификационни данни. Например, ако имате уебсайт за електронна търговия, вероятно имате тонове различни потребители, защото хората трябва да си правят акаунти, за да купуват продукти. Ако обаче работите само с блог, трябва да можете бързо да идентифицирате всички потребители. Ако забележите нови акаунти или странни промени в съществуващи акаунти, това може да е знак за проблем.
Търсете подозрително поведение - например множество акаунти, посещавани от един и същи IP. Внимавайте и за страниците, които позволяват генерирано от потребителите съдържание. Хакерите често използват тези портали, за да влязат през задния вход в незащитени сайтове.
Използвайте уважавана хостинг компания
Не можете да имате страхотен уебсайт, ако нямате добър хостинг доставчик. В идеалния случай хостинг компаниите трябва да се фокусират върху скоростта, производителността и сигурността. Има много възможности за избор, ако създавате първия си уебсайт, но има някои важни съображения, с които трябва да сте наясно, как хостингът пряко влияе върху сигурността.
Никога, при никакви обстоятелства, не използвайте „безплатен“ хостинг. Ще видите предложения за безплатен хостинг в замяна на банерна реклама или текст във вашия долен колонтитул. Проблемът с безплатния хостинг е, че може да нямате контрол върху ефективността и аспектите на сигурността на вашия доставчик. Или човекът, предложил безплатното решение, може да промени решението си и да премахне сайта ви по всяко време.
За оптимално, евтино изживяване на сигурността започнете с опция за споделен хостинг. В повечето случаи тези доставчици ще се грижат добре за вашия сайт зад кулисите, което намалява шанса за кибератака.
След като бизнесът ви се разрасне и получавате над 25 000 посетители всеки месец, може да искате да надстроите до управляван или специализиран хостинг доставчик.
Направете многофакторното удостоверяване основен залог за сигурността
Вероятно сте забелязали как уебсайтове като Facebook, YouTube и Gmail дават на потребителите възможност да настроят многофакторно удостоверяване. По същество тази стратегия е предназначена да предпази акаунтите от хакване. Вече не е достатъчно за потребител да въведе паролата си и да щракне Вход. Хората вече могат да добавят своя телефонен номер, алтернативен имейл акаунт или код за достъп. Резултатът е, че потребителите могат да пазят акаунтите си, защото хакерите се нуждаят от още парчета от пъзела, за да влязат в профилите им.
Ако не използвате многофакторно удостоверяване, отваряте уебсайта си за потенциални заплахи. Можете да добавите многофакторно удостоверяване към вашия уебсайт безплатно. След като бъде настроено, ако някой опита груба атака, за да пробие пароли, той все още вероятно няма да получи достъп до чувствителна информация.
Поддържайте актуализациите на своите приставки
Приставките са съществени допълнения, които можете да добавите към вашия сайт, за да създавате формуляри за контакт, да популяризирате вашите продукти, да подобрявате потребителското изживяване и още много функции. Само в WordPress има над 50 000 възможности за избор.
Поради огромния обем на тези инструменти не е трудно да се разбере защо някои могат да представляват риск за сигурността на вашия уебсайт. При прегледа на данните за защита е установено, че 52% от всички уязвимости в сигурността произтичат от използването на приставки.
Тези допълнения не са лоши за вашия бизнес; помислете добре обаче за приставките, които добавяте към уебсайта си. Потърсете потребителски отзиви и проучете потенциално неблагоприятни взаимодействия със съществуващите приставки и репутацията на разработчика. Също така поддържайте актуализирани всички приставки.
Създайте множество резервни копия
Засега предлаганите съвети могат да ви помогнат да защитите сайта си, но никоя стратегия не е надеждна. Хакерите разработват сложни ботове и стратегии, за да пробият традиционните методи за сигурност. Ако вашият уебсайт стане жертва на хак или злонамерен софтуер, не искате да компрометирате потребителските данни и цялото си съдържание в блога и сайта, по което сте работили толкова много, за да го създадете.
Архивирането на уебсайта ви дава спокойствие, като знаете, че можете бързо и лесно да възстановите сайта си, ако нещо се обърка. В идеалния случай трябва редовно да създавате множество резервни копия на вашия сайт и да държите всяко едно на различно място. Целта е да имате пълен щит за защита от всички кибератаки. Архивите са чудесен начин да стартирате сайта си и той да работи, което намалява шанса атаката да причини необратими щети.