Две трети от българските потребители използват банковите си карти поне веднъж седмично и пазаруват онлайн поне веднъж месечно, показват данни на Mastercard.
Компанията посочва, че Балканският регион бързо се приобщава към електронните разплащания. Дебитните карти са най-популярният разплащателен картов продукт в България, Сърбия, Босна и Херцеговина и Хърватия.
Общо 68% от респондентите на MasterIndex в България притежават дебитна карта. Най-висок е този дял в Хърватска – 86%.
В Сърбия и Босна и Херцеговина съответно 47% и 46% от респондентите притежават дебитни карти, а 37% и 35% от тях разполагат едновременно с дебитни и кредитни карти, отчитат от компанията.
Предимствата на електронните плащания като бързина, удобство и сигурност, се изтъкват от потребителите, които използват своите разплащателни карти най-малко веднъж седмично: в България процентът е 69%, в Сърбия – 77%, в Босна и Херцеговина – 88% ,и огромен в Хърватия – 91%.
Хранителните стоки са най-често закупуваният продукт с дебитни карти в България, Сърбия и Босна и Херцеговина – съответно 65%, 65% и 45%, докато хърватите най-често заплащат с дебитни карти за дрехи (73%).
Респондентите на MasterIndex от Сърбия и Босна и Херцеговина използват разсрочено плащане на вноски най-вече за закупуване на мебели и домакински уреди – съответно 45 и 28%.
Увеличават се и покупките с карти в по-малките търговски обекти, отчита компанията. Нарастват и картовите разплащания в ресторанти, кафенета и клубове, както и при куриерски доставки.