Instagram е идеалната платформа за реклама. Само трябва да откроите вашите реклами от морето от всички останали.
Instagram маркетингът е спасител за малкия бизнес от момента на неговото съществуване. От самото начало беше очевидно, че бизнесът може да използва платформата, за да демонстрира своите продукти и да събере последователи, които с удоволствие ще подкрепят любима марка, пише онлайн изданието business.com.
За разлика от Twitter, където маркетолозите трябва да бъдат креативни в начина, по който пишат и какво пишат, Instagram не изисква думи. Ако продуктът е фотогеничен, трябва само да публикувате снимки с помощта на различни филтри.
Хората прекарват много време в Instagram – мрежата има най-голям ангажимент сред платформите за социални медии, и нямат нищо против да превъртат снимки на продукти, които ги интересуват. В резултат на това потребителите на Instagram са изложени през цялото време на влиянието на различни брандове.
Ангажираността на марките е по-висока от където и да е другаде в социалните медийни платформи: 68% от потребителите редовно се ангажират с марки в Instagram, докато само 32% от потребителите редовно се ангажират с марки във Facebook.
Повечето търговци и собственици на малък бизнес знаят основното правило на Instagram: Публикувайте страхотно съдържание, особено страхотни изображения. Какво още можете да направите, за да се рекламирате и да продавате успешно там?
Използвайте историите
Мнозина се притесняват от историите в Instagram. Ефемерното съдържание изглежда остаряло и отнема много усилия за нещо, което трае 24 часа. И все пак историите в Instagram са една от най-ефективните маркетингови функции в социалните медии. Историите съдържат връзки и текстове, които могат незабавно да увеличат трафика към вашия уебсайт. Функции като хаштагове и геомаркиране, които се предлагат в Stories, улесняват потребителите да ви намерят въз основа на вашето местоположение и интерес.
Историите предполагат спешност и призиви за действие. Историите се появяват на върха на емисията на Instagram и се възпроизвеждат автоматично една след друга, така че потребителят едва ли ще я пропусне, дори ако не е имал намерение да гледа историята на марката.
Надградете вашето обслужване на клиенти
Най-лесният и възнаграждаващ начин за малък бизнес да се открои от тълпата е да осигури отлично обслужване на клиентите. Големите марки не могат да постигнат същото ниво на обслужване на клиентите. Големите марки са засипани с коментари, оплаквания и въпроси. Без значение колко огромни са техните екипи за продажби и маркетинг и обслужване на клиенти, невъзможно е да се справят с толкова много клиенти, които говорят онлайн (и офлайн).
Малкият бизнес често си поставя за цел да осигури персонализирано, приятелско, грижовно и внимателно обслужване на клиентите. Това не само им печели нови клиенти чрез уста на уста, но и улеснява лоялността.
За Instagram си поставете за цел да отговаряте на коментари (както добри, така и лоши), да отговаряте на въпроси и да реагирате на оплаквания навреме. За да не пропуснете споменавания на вашата марка (маркирани и немаркирани), използвайте инструменти за социално слушане. Те събират споменавания за вашата марка в големите социални мрежи и ви ги предоставят в реално време.
Мониторингът и анализът на вашите споменавания в социалните медии ви помага да забележите криза в социалните медии навреме и да управлявате репутацията на вашата марка.
Използвайте инфлуенс маркетинг
Това е друга практика, която се оказа ефективна за всички бизнеси, големи или малки. Разликата за малкия бизнес е, че докато корпорациите често наемат офлайн влиятелни лица (знаменитости, спортисти и т.н.) и скъпи онлайн знаменитости, малкият бизнес е насочен към микро и макроинфлуенсъри. Често те са много по-ефективни.
Знаменитостите са полезни за марките главно защото разпространяват информираността сред милиони свои фенове. Инфлуенсърите с 2000 или дори 50 000 последователи имат онлайн растеж, който е проследим. Тези по-малки инфлуенсъри оценяват репутацията си и могат да рекламират вашия продукт пред тяхната общност само ако наистина го харесват.
Микроинфлуенсърите имат и друго предимство – те обикновено са по-подходящи за вашия продукт. Често те са се доказали като експерт в определена ниша. Всичко, което трябва да направите, е да намерите влиятелни лица във вашата ниша.
Следете конкуренцията
В маркетинга, както и във всичко останало, повечето неща вече са изпробвани преди вас. За да не експериментирате - за малък бизнес експериментирането може да бъде скъпо и страшно - погледнете конкурентите си и се поучете от техните успехи и грешки. Използвайте инструменти, за да анализирате какво е работило за тях и какво не е работило по отношение на маркетингови кампании.
Погледнете публикациите, които получават най-много ангажименти, и публикациите, които получават най-малко. Наблюдавайте как те говорят със своите последователи и коментатори и как последните реагират. Отделно обърнете внимание на оплаквания и похвали, свързани с продуктите на вашите конкуренти.
Измерете резултатите
Ще трябва да очертаете метрики и редовно да ги следите. Това могат да бъдат броят на последователите, нивото на ангажираност, броят споменавания на марката в социалните медии. Проследяването им през месеците ще ви даде представа дали вашата маркетингова стратегия работи.
Създавайте различни видове съдържание
Instagram отдавна е свързан с изображения. Докато изображенията очевидно остават най-важният тип съдържание за Instagram, други формати си пробиват път в микса, което помага на бизнеса, който ги използва, да се открои.
Например дългите (обмислени, забавни, образователни) публикации с изображения привличат и задържат вниманието на потребителите. Видеоклипове с дълга форма също е възможно да се пускат в Instagram и са популярни сред марките и потребителите. Това не е изненадващо, предвид нарастващата популярност на видео съдържанието.
Въпреки че няма универсална рецепта за микс от съдържание, струва си да опитате да използвате всички налични типове съдържание и да видите как работят за вашата марка.
Привличайте генерирано от потребителите съдържание
Instagram е идеален за насърчаване на генерирано от потребителите съдържание, а генерираното от потребителите съдържание е идеално за увеличаване на ангажираността и осведомеността за марката, забавление и вдъхновение на вашите последователи. Това ще ги накара да се чувстват по-близо до вашата марка и вашия продукт.
Всички методи, които изискват генерирано от потребителите съдържание, са се доказали като ефективни: състезания, вирусни хаштагове, предизвикателства.