GlaxoSmithKline и Pfizer обединяват бизнесите си за потребителско здравеопазване

lekarstva-FreeImages

GlaxoSmithKline и Pfizer обединяват своите бизнеси за потребителско здравеопазване в мултимилиардна сделка. Двата фармацевтични гиганта обявиха днес, че новата компания ще има общи продажби от 12,7 милиарда долара годишно.
Сливането ще събере най-продаваните лекарства на Pfizer като Centrum и Caltrate с водещите марки на GSK, включително Excedrin и Nicorette, пише economic.bg.

GSK, чието седалище е във Великобритания, ще притежава малко повече от две трети от съвместното предприятие (68%), а останалата част ще бъде собственост на Pfizer, базирана в САЩ.

Новият джойнт-венчър ще носи името GSK Consumer Healthcare.

GSK съобщи, че след сливането планира да се раздели на две, като отдели новия бизнес за потребителско здравеопазване и го включи към операциите си в Лондон в рамките на три години.

Останалите операции на GSK ще бъдат съсредоточени върху производството на лекарства с рецепта и ваксини.

"Нашата цел е да създадем две изключителни британски компании, базирани в Обединеното кралство", заяви главният изпълнителен директор на дружеството Ема Уолмсли изявление.

Акциите на GSK се повишиха с повече от 7% в Лондон след обявяването на новината.
Сделката предстои да бъде одобрена от акционерите на двете компании и от регулаторните органи.

Отделът за потребителско здравеопазване на GSK досега работи като съвместно предприятие с швейцарската фирма Novartis, но преди девет месеца GSK придоби пълен контрол над бизнеса, припомня BBC.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.