Четирите най-често срещани грешки при рекламна кампания във Facebook

Facebook-Reuters

Ако все още не сте стартирали рекламна кампания във Facebook, крайно време е да го направите. Последните статистически данни на Hootsuite показват, че средностатистическият потребител на Facebook кликва върху 11 реклами на месец.

Въпреки че мнозина смятат, че Facebook е на пътя на спад, социалната мрежа  все още съставлява 40 процента от годишните приходи от дигитална дисплейна реклама, според изследователския център Pew. Лидер е Google, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Рекламите във Facebook са предпочитан път за новите собственици на бизнес да представят продуктите си. Много начинаещи обаче попадат в няколко капана и допускат някои грешки при създаването на първата си кампания.

Изданието обобщава четирите най-често срещани грешки при рекламни кампании в най-голямата социална мрежа.

Отслабване на качеството на рекламните послания и криейтиви

В наши дни компаниите, които печелят от реклами, са  са тези, които имат най-добрия творчески подход. Впечатляващо видео, завладяващо графично изображение и хващащ текст  - това кара потенциалните клиенти да обърнат внимание. . Първо съсредоточете усилията си тук, защото ако не можете да накарате потенциален клиент да спре да превърта фийда и да се ангажира с рекламата, няма значение дали имате най-добрия продукт в света.

Например, бихте могли да инвестирате във висококачествена цветна фотосесия за мощно изображение, но ако текстът ви е слаб, потенциалният клиент ще продължи да разглежда фийда си.

Facebook също знае колко важен е всеки компонент от рекламата и направи  инструмент, който помага на рекламните мениджъри с А/В тестове на рекламни послания в различни комбинации. Това е Dynamic Creative, в който създателят на реклама може да качи основни части от рекламата, а системата ги оптимизира, сглобява и тества представянето на различни варианти.

Не знаете целта си

Чудесно е, ако искате да проведете рекламна кампания, за да увеличите информираността за вашия бизнес, но винаги е по-добре да имате по-точна и ясна цел. Тази цел определя как алгоритъмът на Facebook показва рекламите пред аудиторията. Ако не определите такава, много е вероятно Facebook да покаже вашата реклама пред  грешна аудитория, а вие да не получите резултатите, които сте очаквали.

Допускате правописни, граматически или стилистични грешки

Проверявайте по няколко пъти рекламните си послания. Грешките са убиец на рекламите. Според проучване в САЩ САЩ маркетолозите плащат до 10 процента повече за реклама, ако се случи да допуснат грешка, във Великобритания – 20%, и т.н.

Начинът, по който представяте себе си и компанията си в реклама, има значение. Какво бихте си помислили за компания, която е допуснала очевидна, ярка грешка в рекламния си текст? Много клиенти се замислят в такъв случай какво е качеството на работа в тази компания, щом никой не е проверил за елементарни грешки.

Твърде широка целева аудитория

Нестесняването на аудиторията е друга често срещана грешка - също направена от желанието да достигнем до максимално широка публика. Разбираемо е: не искате да отрежете потенциална демографска информация, която би била интересна.

Твърде широката аудитория обаче може да ви струва време и пари. Как да разберете, че аудиторията ви е твърде широка? Ако получавате обаждания от неквалифицирани купувачи или имате много кликвания, но твърде малко реализации, например. В такава ситуация намалете обхвата, защото си струва да имате квалифицирани лийдове.

В първата си рекламна кампания е най-добре да инвестирате време и да направите подробно проучване, да изработите ясен план за действие, впрегнете няколко чифта очи да гледат, за да избегнете грешките, и се уверете, че се насочвате към правилната демографска група.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.