Празничният сезон е в разгара си и за много имейл маркетолози това е най-натовареното време на годината. Кампаниите се подготвят от месеци, за да подготвят пазаруването през Черния петък, Кибер понеделника и около Коледа и Нова година.
Кампаниите ще продължат още няколко седмици. Това е и моментът за маркетолозите да започнат да подготвят кампаниите си през 2020 г.
Онлайн изданието business2community.com обобщава пет тенденции в имейл маркетинга за 2020 г., които да следим.
Бъдете в течение с правилата за поверителност на данните
Тези регламенти са особено важни за имейл маркетинга. Независимо дали става въпрос за нови правила по отношение на събирането на потребителски данни, за съхранението им или как трябва да се адресират исканията за отказ от информация, маркетолозите трябва да са изключително добре запознати с регламентите. Подгответе се да научите повече за това как регулациите могат да повлияят на вашата електронна маркетингова програма.
Тествайте, тествайте, тествайте
Това трябва да бъде в резолюция номер 1 за всеки маркетолог. Ако има една константа в пространството за имейл маркетинг, това е, че това, което е работило вчера, може да не работи утре.Както при практически всеки маркетингов канал, използването на едни и същи съобщения, оферти и рекламни послания с течение на времето в крайна сметка ще доведе до намаляване на възвръщаемостта.
Най-добрият начин да избегнете това е непрекъснато да тествате нови опции срещу вашите най-добри опции. Опитайте се да гледате на всяка кампания като на възможност да изпробвате поне една нова идея или тактика, за да видите дали тя може да надмине най-добрия ви резултат. Погледнете всички различни променливи, които можете да тествате, и потърсете начини за оптимизиране на ефективността.
Разберете и ангажирайте аудиторията си
Маркетолозите, които се занимават с имейл маркетинг, са изключително добре запознати със сегментирането на аудитории, за да доставят подходящо съобщение до всяка група. Битката за внимание във входящите кутии на потребителите се води при постоянно променящи се условия на играта и един от най-добрите начини да се откроите е да разберете истински аудиторията си и да се уверите, че доставяте най-подходящото и ангажиращо имейл съдържание във всяка кампания. Като отделите време да надникнете по-задълбочено в данните си за аудиторията, можете да получите огромни дивиденти, когато се състезавате срещу стотиците други промоционални имейли, които много потребители получават ежедневно.
Анализирайте данните за ефективността
Имейл маркетингът почива на голямо разнообразие от данни, генерирани от всяка кампания, за да оптимизира бъдещата ефективност. Необходимо е да анализирате лючовите си показатели за ефективност (KPI) във всяка кампания, да провеждате тестове за идентифициране на промените в данните, да анализирате резултатите и след това да използвате тези данни, за да оптимизирате следващата си кампания. Не пренебрегвайте ценни данни, които се крият в т.нар. „отрицателни маркетингови сигнали“ на кампанията. Те включват статистика около неучастие, спам доклади и други, които идентифицират липсата на отговор. Всички тези точки могат да се използват в тандем с по-традиционни положителни показатели, за да подобрите ефективността.
Използвайте нови възможности
Въпреки че имейл маркетингът съществува вече повече от 40 години, разликата между първия и днешния оптимизиран за мобилни устройства и интерактивен промоционален имейл е огромна. Имейлът често изглежда като старомоден дигитален маркетинг канал. Той, обаче, продължава да се развива, тъй като маркетинговите инструменти се подобряват и пощенските кутии се адаптират към нуждите и желанията на днешните потребители. Тези промени често предоставят нови начини за доставяне на изключително уместни съобщения до всеки получател. Ето защо е жизненоважно да бъдете в крак с тези промени и да се научите как най-добре да се възползвате от тях.