Шест грешки, с които мениджърите провалят отдалечените екипи - I част

remote-work-office-business-Pixabay

Пандемията от новия коронавирус промени правилата на играта за ръководителите на екипи. Вместо да общувате  с екипа си лице в лице, вече виждате хората от екрана.

Нещо повече – необходимо е вие също да  коригирате начина, по който управлявате екипа си, и да мотивирате хората отдалечено, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Разбираемо е, че ще има спънки. Много лидери обаче продължават да провалят отдалечените си екипи, като допускат някои грешки. Ето и какви са те.

Липса на ясни цели, насоки или приоритети

Както при всеки екип, виртуален или колокиран, липсата на ясни цели и приоритети ще попречи на представянето. Разбира се, това не е най-лесната задача, когато се опитвате да общувате с географски разпределен екип. Докато преоценявате целите на отбора, тъй като те се променят с течение на времето, шансовете да бъдете по-ефективен лидер се увеличават.

Ефективните екипи  могат бързо да очертаят целите, а добрият лидер може да изясни как всеки член на екипа ще работи, за да ги достигне. Оттам можете да използвате виртуални срещи и да публикувате актуализации, за да информирате членовете на екипа за всичко с течение на времето.

Да сте прекалено твърди

Представете си какво е необходимо за микроуправление на отдалечен екип. Много лидери още изискват от членовете на екипа да започват и да приключват работа в определен час. Те дори проследяват часовете, екраните и следят ежедневната активност, за да се уверят, че служителите им работят 8 часа.

Според проучване на "Делойт" през 2020 г. "почти всички респонденти казват, че биха се възползвали от гъвкавостта на работата (94 процента)." Предимствата са „по-малко стрес / подобрено психично здраве (43 процента) и по-добра интеграция на работата и личния живот (38 процента)“. На свой ред ще имате по-щастлив, по-здрав и по-продуктивен екип, ако не сте толкова стриктни с работните часове.

Казано по друг начин, спрете да проследявате часовете и се фокусирайте върху резултатите. Оставете вашия екип да работи както и когато е най-добре за него. Докато спазват срокове и осигуряват последователна качествена работа, не е нужно да сте толкова твърди за останалото.

Неефективна комуникация и сътрудничество

По-голямата част от комуникацията и сътрудничеството, които се осъществяват при работа лице в лице, се осъществяват чрез неформални взаимодействия. Например можете да се разхождате из офиса и да си говорите с екипа. По време на обяда можете да обсъдите някои казуси или да решавате проблеми.

Нямате този лукс с виртуалните екипи. Това означава, че трябва да намерите начин за отстраняване на този проблем.

Най-лесното решение е използването на правилните инструменти за насърчаване на по-добро сътрудничество и комуникация. Очевидният избор са решения като Slack, DropBox и Zoom. Можете също така да изпробвате софтуер за управление на проекти, за да автоматизирате повтарящи се срещи.

В същото време трябва да постигнете правилния баланс. Не искате да разсейвате член на екипа със сто различни Slack съобщения през целия ден. Вместо това планирайте кратко телефонно обаждане, за да могат хората  да се съсредоточат върху работата си. Не ги бомбардирайте и със съобщения извън работното им време и в почивните дни.

Трябва също така да установите йерархия за комуникация и сътрудничество. Наличието на този тип документ позволява на вашия екип да знае с кого и как да се свърже за конкретни запитвания.

Очаквайте скоро втора част на материала!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.