Четири тенденции в електронната търговия, които не бива да се подценяват

online-shopping-Pixabay-2

Електронната търговия отчете рекордно постижение през 2018 г., като приходите от продажби в световен мащаб са достигнали 2,8 трлн. долара, според данни на портала Statista.com.

Тази година се очаква продажбите от онлайн търговията да достигнат 3,5 трлн. долара. Това означава, че ако индустрията беше държава, тя щеше да е на пето място по брутен вътрешен продукт (БВП), преди Великобритания, чийто БВП към април 2018 г. се оценява на 2,61 трлн. долара.

Като се имат предвид тези данни, не е учудващо вълнението, което се усеща около електронната търговия. На този фон е лесно да забравим, че продажбите от онлайн търговия са под 12% от общите продажби на дребно по света. Следователно пазарът има изключителен капацитет за растеж през следващото десетилетие.

Научи повече за иновациите, тенденциите и как да реализираш по- големи печалвби в онлайн търговията на: eCommerce Summit 2019

Онлайн изданието entrepreneur.com обобщава четири тенденции, на които предприемачите в електронната търговия трябва да обърнат най-голямо внимание.

Големи данни на малки фирми

През последните две години чухме много за големите данни (big data). Тъй като все повече хора се сблъскват с този нов ресурс, тези усилия все повече ще отделят успешните от по-малко успешните електронни търговски предприятия. И това не важи само за гигантите в онлайн търговията. Конкурентите от среден клас също вече използват своите резерви от данни, за да реализират уникални идеи.

Големите данни всъщност помагат на предприемачите да анализират търговското поведение, тенденциите и продуктите, които се продават. Доказано е, че това помага на бизнеса в електронната търговия да подобрява обслужването на клиентите и сигурността. Все повече се прилага и изкуствен интелект, който предизвиква революция в индустрията.

Накратко, големите данни вероятно ще подклаждат бъдещото развитие на вашия бизнес в електронната търговия. Ако планирате да останете в индустрията дългосрочно, би било разумно да изучавате най-новите разработки.

Качествено обслужване

Клиентите все повече разчитат на удобството, което предоставя онлайн търговията. Предприемачите трябва да гарантират, че клиентският опит отговаря на нарастващите очаквания на купувачите. Магазините също така трябва бързо да отговарят на запитвания и да разрешават проблеми.

Проучване на American Express например установява, че повече от половината анкетирани американци са се отказали от покупка поради лошо качество на услугата.

Има няколко начина за подобряване на клиентския опит. Първо, осигурете лесно и удобно плащане. В много сайтове процесът е прекалено тромав. Помислете дали имате нужда от повече от два етапа, т.е. клиентът да попълни данните на първата страница и да ги потвърди след това на втората.

Бъдете отзивчиви: независимо дали е в социалните медии или на уебсайта, електронната поща или телефона, вашият бизнес трябва да отговори на всички запитвания своевременно и професионално. Все по-голям брой магазини предлагат чат на живо на техните сайтове, което клиентите оценяват изключително положително.

Предоставете персонализиран опит: използвайте хронологията на сърфирането и покупките на клиента, за да предоставите персонализирано пазаруване. Това е нещо, което Amazon превърна в своеобразно изкуство през последните години, насочвайки своите клиенти към продуктите, които са най-подходящи за тях и които има най-голяма вероятност да купят.

Слушайте клиентите си. Бъдете активни в търсенето на обратна връзка и питайте клиентите си за техния опит. Така ще оформите по-цялостен поглед върху бизнеса си и начина, по който той се възприема. Не се страхувайте от критиката, дори и да е публична. По този начин ще идентифицирате слабостите си и ще докажете на клиентите си, че приемате оплакванията сериозно.

Преди всичко разберете, че предоставянето на отлично обслужване на клиентите вече не е бонус за бизнеса в електронната търговия, а норма.

Изкуственият интелект навлиза

Без добре структурирани данни няма да увеличите приходите си. Затова и много електронни магазини вече залагат на изкуствения интелект. Автоматизираните чат ботове, усъвършенстваните анализи на данни и инструменти за управление на запасите се поддържат чрез изкуствен интелект.

Има примери за онлайн магазини, които отвеждат технологията на следващо ниво, за да осигурят персонализирано преживяване. The North Face например наскоро разкри, че прилага персонален купувач, който може да насочва клиентите към продуктите, които желаят. Някои магазини предлагат възможност и за гласово търсене и мобилно пазаруване, така че клиентите да са максимално улеснени, когато са в движение.

Подобрена персонализация

Един от факторите за успеха на Amazon е прилагането на разширен алгоритъм за препоръки на продукти, който осигурява до 35% от общите продажби на компанията. Използвайки навиците на купувача, интересите и дори историята на сърфирането, гигантът в електронната търговия популяризира продуктите, които купувачът най-вероятно ще закупи.

Погледнато отвъд Amazon, препоръките на продукти са доказали своята ефективност при предоставянето на персонализирано пазаруване и увеличаване на приходите за магазините. Ключът е да се поставят тези препоръки в оптимални точки в процеса на закупуване.

Предприемачите, които възприемат проактивен подход и се възползват от последните постижения в областта на технологиите, ще извличат все по-големи ползи от електронната търговия.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.