“Къде отиде тази информация? Ще трябва да звъня на клиента отново...“
„Мисля, че проследявам това някъде, но не зная къде...“
„Неделя вечер е и аз се подготвям за утрешната си среща... отново!“
Ако някое от тези твърдения се отнася до вас, вероятно е време да добавите система за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) или да актуализирате тази, която вече имате, пише онлайн изданието business2community.com.
Някои компании игнорират знаците, защото не искат да добавят още една система към работния си процес. Други собственици на бизнес смятат, че CRM няма да им донесе реални ползи, защото, например, екипът им е малък.
И все пак поставянето на CRM система в центъра на вашия бизнес означава ефективност. Например, можете да интегрирате CRM с други софтуерни решения и така да подпомогнете работата на екипите си.
Най-хубавото е, че CRM може да започне като просто решение, което расте заедно с бизнеса ви.
Изданието обобщава шест основни знака, които показват, че е време да интегриране CRM в бизнеса ви.
Информацията за клиентите е на много места
Информацията е на практика навсякъде – на салфетки в чекмеджетата, визитки, дописани на гърба, електронни таблици, входящата поща и т.н. Ако вашата компания съхранява информацията за клиентите си на всички тези места, е време за CRM.
Неудобни последващи действия
Ако искате клиентите ви да се чувстват добре, CRM системата ви позволява автоматично да виждате най-скорошната си комуникация. Това спестява странни и неудобни обаждания, поради които изглеждате неинформирани.
Подготовката за срещи отнема значително време
Ако редовно прекарвате неделните си вечери, за да събирате презентации за срещи в понеделник сутрин, време е за CRM. С централизирана информационна база изтеглянето на отчети е лесно и ефективно.
Търговските срещи са дълги и непродуктивни
Подобно на времето за подготовка, CRM системата предотвратява загубата на време. Мениджърите по продажби могат да изтеглят отчети за своите представители и могат да задават конкретни въпроси и да предложат разбиране за това как да стимулират възможностите.
Информацията, която подавате, потъва в бездна
Клиент звъни по телефона с молба за отчет. Вие казвате: „Ще го подготвя.“ Къде търсите информацията? Ако отговорът е „множество местоположения“ или „моят имейл“, тогава е време за CRM.
Намирането на информация отнема часове
Ако се захванете за работа и трябва да прекарате значителен период от време, преглеждайки имейлите си и различни директории, тогава е време за CRM. Това не означава, че няма да е необходимо да проверявате имейли. Просто данните ще са на едно място и този процес ще е по-ефективен.
Тези знаци може да изглеждат като малки неща, които всъщност нямат значение, но те често водят до загуба на потенциални клиенти или проекти. В края на деня всички искаме повече бизнес. Със сигурност не искаме да губим клиенти поради липса на организация или лошо разбиране на нашите канали за продажби. Ако имате тези проблеми, време е за CRM.