Как коронавирусът промени рекламния свят?

advertising-agency

Тенденциите в поведението на потребителите с разразяването на пандемията промениха рекламните модели и накараха рекламодателите от всички сфери да преосмислят типа кампании, които трябва да провеждат.

Заради социалната изолация каналите, съобщенията и KPI, на които рекламодателите разчитат, трябва да са ясни и да работят безотказно. Въздействието на COVID-19 ще продължи да вълнува по целия свят за дълго и  много от рекламните корекции, които се правят сега, вероятно ще останат, пише онлайн изданието business2community.com.

Навлязохме в нова ера, но ако сме гъвкави, ще можем да отговорим на непрекъснато променящите се нужди на своята публика след затварянето. Кои са най-важните тенденции, които се оформят – вижте!

Гъвкави доставки и изпълнение на поръчките

Коронавирусът постави много препятствия пред изпълнението на поръчките. В отговор на пандемията много предприятия продължават да доставят стоки на своите клиенти с иновативни решения, управлявани от общността, включително безконтактна доставка.

Проучване, осъществено от Marketing Week, показва, че преди пандемията основните приоритети за потребителите са качество (48%), цена (47%) и марка (24%). Понастоящем хората са загрижени най-вече за наличност (49%), цена (36%) и качество (34%).

Брандовете, които продължават да предлагат комбинация от гъвкави възможности за доставка и изпълнение на поръчките, за да удовлетворят нуждите на потребителите, ще спечелят търговската битка.

Водени от проницателни данни, базирани на местоположение, търговците на дребно ще могат да предлагат на клиентите редица ефективни опции за изпълнение, съобразени с тяхната аудитория. Доставката „в движение“ и безпроблемното купуване онлайн, изживяванията в магазина (BOPIS) предлагат на потребителите перфектна буря от удобство и гъвкавост.

Общност

Едно от последствията на  COVID-19 е, че общностите се обединяват пред несгодите. От производството на маски за лице и безконтактната доставка на пратки до грижа за работещите на първа линия, фирмите поставят фокуса си върху обслужването на хората в техните съответни общности.

77% от потребителите очакват марките да бъдат полезни по време на пандемията COVID-19. И макар през последните години да има огромен преход към стойностите на марката и прозрачността, вероятно ще има още по-голям акцент върху работата с обществото след пандемията.

Жизненоважно е брандовете да се съсредоточават не само върху широкия свят, но и върху местните общности, като използват в своя полза аудиториите, базирани на местоположение. Чрез разработването на базирани в общността кампании и работа с данни, задвижвани от местоположението,  за доставяне на персонализирани съобщения в подходящи моменти марките ще повишат информираността и лоялността.

Рекламна миграция и измерване

Като общо правило, когато потребителските навици се променят масово, рекламните разходи и медиите също правят това. От началото на пандемията рекламните разходи в САЩ са спаднали с 10% на фона на икономическите проблеми. Тъй като обаче  потреблението на онлайн медии нараства през последните месеци, в онлайн рекламата има реална стойност.

Настоящата тенденция на онлайн пазаруването ще продължи в средносрочен и дългосрочен план, като електронната търговия ще се превърне във все по-важен канал в рамките на маркетинговия микс.

Вкорененото  желание за удобство и стойност, стимулирано от COVID-19, ще остане. Това означава, че използвайки цифрови канали за рекламиране и доставяне на съдържание във време, когато потребителите вероятно са най-ангажирани, рекламодателите могат да насърчават директни конверсии или ангажименти.

Омничанъл маркетинг

Преди пандемията мнозина смятаха, че физическите магазини са вече излишни, а на фона на строгите блокади много компании ще затворят реалните си обекти заради икономическата несигурност. Чрез преодоляване на пропастта между дигиталния и физическия свят и маркетинговите стоки и услуги в редица допирни точки, търговците на дребно имат шанс да процъфтяват в света след пандемията.

Пандемията дори служи за изтъкване и ускоряване на новите тенденции за омничанъл комуникацията, защото търсенето на удобни търговски сделки нараства.

Възприемането на маркетингов подход, базиран на данни, и създаването на сплотена маркетингова стратегия в мрежа от канали и точки за контакт ще помогне на марките да се свържат с по-широка и по-ангажирана аудитория.

Нова ера на консуматорството

Освен да се запознаете със стратегиите и инициативите, които вероятно ще оформят потребителския свят по време на и след пандемията, за да се свържете истински с клиентите, разбирането на възникващите навици и приоритети при пазаруване е изключително важно.

Несигурният характер на пандемията направи много потребители по-осъзнати за продуктите, които купуват. По този начин поставянето на фокус върху основната стойност на вашите продукти или услуги ще работи във ваша полза.

Ако съобщенията ви са съсредоточени върху ангажираността ви към клиентите и как можете да им помогнете - опирайки се на чувството си за общност - вероятно е да насърчите по-добра лоялност към марката.

Тъй като потребителите стават по-ориентирани към стойността (както по отношение на разходите, така и по отношение на това какво брандовете могат да направят за тях), подчертаването на  по-обширните предложения за лични услуги ще се окаже от съществено значение за успеха.

Потребителите  стават по-осъзнати и насочени към общността, затова и местното пазаруване ще се увеличава. Затова инвестирайте локално и ще видите отлична възвръщаемост на инвестицията.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.