Най-важните технологични тенденции за собствениците на малък бизнес през 2020 г.

Marketing-Lab

Само в Америка малките фирми са над 30 млн. Тези от тях, които се възползват от най-новите технологични тенденции, ще имат ясно предимство пред своите конкуренти.

Онлайн изданието business2community.com отбелязва 6 основни тенденции, свързани с технологиите, които собствениците на фирми трябва да предвидят. Поне една от тях може да има пряко влияние върху вашия бизнес.

Софтуер за автоматизация

Изкуственият интелект (AI) и свързаните с него технологии някога се смятаха за твърде висока летва за малкия бизнес. Това, обаче, бързо се променя. Еволюцията на AI го прави жизнеспособна опция за малки предприятия в редица бизнес процеси, включително имейл маркетинг, обслужване на клиенти, въвеждане на данни, счетоводство и т.н. Предприятията, които възприемат това, ще могат по-добре да се конкурират с по-големите компании. В допълнение, растежът на автоматизацията може да създаде стряскащ нов брой бизнес възможности, които да заинтересуват предприемачите.

Работа от дома

Прогнозите са, че тази тенденция бързо ще се превърне в новото нормално за милиони служители на малкия бизнес. Отношението към отдалечената работа се променя. Веднъж собствениците и мениджърите се опасявали, че това ще доведе до по-ниска производителност. Фактите обаче показват точно обратното - служителите, които работят от вкъщи, са по-продуктивни благодарение на по-малкото разсейване и спестеното време за пътуване. Малките предприятия ще експериментират все по-често с комуникации, поне за част от седмицата. Собствениците всъщност могат да спестят някои оперативни разходи, а служителите ще спестят от пътувания.

Маркетинг в социалните медии

Броят на малките предприятия, които се възползват от социалните медии, за да продават своите продукти и услуги, ще продължи да се увеличава. Платформи като Twitter, LinkedIn, Instagram и Facebook непрекъснато усъвършенстват технологиите си, за да подобрят маркетинговата възвръщаемост на инвестициите за своите клиенти. Собствениците на малки фирми започват да осъзнават стойността на влиянието на социалните медии.

Икономика на свободната практика

Свободната практика позволява на хората да си осигуряват приходи от хобитата си или да работят като консултанти и тази тенденция също се развива благодарение на технологиите. Тъй като телекомуникациите стават по-бързи и по-надеждни, за професионалистите става по-лесно и по-евтино да се състезават онлайн като графични дизайнери, писатели, уебмастъри, маркетингови консултанти и много други.

Обслужване на клиенти

Потребителите все повече предпочитат онлайн обслужването. Чатовете в реално време позволяват на специалистите да обработват запитвания и оплаквания Това насърчава взаимодействието с хората, които не желаят да разговарят по телефона или да изчакват за връзка с оператор. Нарастващата употреба на AI предоставя онлайн възможности за решаване на много проблеми преди намесата на човек.

Промени в инвестициите

Малките предприятия може да се наложи да заменят старите технологии, за да са конкурентоспособни. Ръстът на облачните изчисления и въвеждането на 5G мрежи са само два примера, при които собствениците на фирми може да се наложи да обновят оборудване и да се откажат от непродуктивни практики. Въпреки че това може да изисква първоначална инвестиция в хардуер, софтуер и експертиза, разходите ще си струват. Компаниите, които разчитат на по-старите технологии, ще се окажат в неизгодно положение.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.