Ако бизнесът се сравнява с човешкото тяло, няма съмнение, че обслужването на клиенти е сърцето му. Да отговориш на въпросите на клиент е нещо повече от разговор. Това е взаимодействие, което действа с натрупване.
Имате толкова много възможности да си взаимодействате с клиентите си, че е изключително важно да си осигурявате постоянно и изключително обслужване, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
При ежедневната комуникация с клиентите е важно да осигурите качествено обслужване, което обаче може да се окаже трудна задача. Без значение дали става въпрос за дългогодишни клиенти, или ако току що започвате бизнеса си.
Важно е да помните всяко взаимодействие, а изданието обобщава няколко съвета с цел подобряване на обслужването на клиентите.
Слушайте
Много често е по-лесно да слушате между другото, но не и всъщност да чуете какво казват или не казват клиентите ви. Обърнете внимание и как ги слушате. Дразнещо е да осъзнаете, че не ви слушат, а е и загуба на време. Недейте да мислите как ще отговорите на клиента си докато той ви говори, а го слушайте внимателно.
Навременни действия
„Времето е пари“, „Времето не е най-важното, то е всичко“. „Времето изтича“. Изразите и поговорките, свързани с времето, са безброй. Затова – бъдете бързи, точни и навременни. Не оставяйте мейли и съобщения да стоят с часове без отговор ако нямате причина. Дори и решението на проблема да отнеме повече време, уведомете клиентите си, че работите по въпроса.
Последователност
Нищо не оставя по-горчив вкус от това да се почувствате изоставени като клиент. Това може да има пагубен ефект върху бизнеса ви. Важно е да сте последователни, да поемате отговорност и да работите до решаване на проблема. Ваш дълг е да отговорите на очакванията на клиентите си, дори когато не успеете да оправдаете очакванията им и да се наложи да им поднесете лоши новини.
Поемете си дъх
Колко пъти в живота си сте чували израза „клиентът винаги е прав“? Това толкова се е вкоренило в бизнеса, че описва идеално как виждаме бизнес взаимодействията. Какво обаче означава за бизнеса, ако клиентът всъщност греши? Затова поемете си дъх. Този разговор може да е труден, но трябва да се осъществи, защото клиентът може да е изтълкувал неправилно информация или пък да е пропуснал нещо друго. Затова е важно да не реагирате емоционално и да сте тактични.