Хартиеният обмен на документи в администрацията се преустановява от 1 ноември

documents-3-Pixabay

От 1 ноември 2018 г. българската администрация преустановява хартиения обмен на документи. Повече от 700 централни, областни и общински структури преминават към изцяло електронен документооборот помежду си.

Мярката, заложена в законодателството, ще доведе до 6-кратно увеличение на ефективността на административния обмен, съобщават от пресслужбата на Министерския съвет.

На годишна база се очаква да бъдат спестявани повече от 100 тона хартия, значително да намалеят разходите за закупуването й, както и за печатни консумативи, куриерски услуги и др., изчисляват от Държавната агенция за електронно управление.

Към края на октомври т.г. 719 са реалните участници в Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС), чрез която се осъществява електронният документооборот. Това е първата приложена на национално равнище всеобхватна мярка за премахване на хартиената администрация и за намаляване на административната тежест за гражданите, бизнеса и за самите администрации.

Електронният обмен на документи е сигурен и се извършва в контролирана среда, а документите са гарантирани с електронен подпис. Това позволява да бъде проследено точното време на изпращане, получаване и регистриране на документа. По този начин се повишава контрола върху институциите както от страна на потребителите, така и между самите администрации.

Със свое решение от октомври т.г. кабинетът задължи централните администрации да разширят цифровите си услуги като регистрират свои профили в Системата за сигурно електронно връчване (е-Връчване), поддържана и развивана от Държавната агенция „Електронно управление“. Това означава, че след 30 ноември 2018 г. граждани и фирми ще могат да взаимодействат сигурно и изцяло по електронен път с централните администрации и подопечните им структури.

Администрациите, които не разполагат с технически ресурс да се включат чрез своите документооборотни системи в Системата за електронен документооборот, могат като временна алтернатива да осъществяват електронен обмен на документи през системата на ДАЕУ за електронна препоръчана поща (е-Връчване), достъпна през потребителски интерфейс на https://edelivery.egov.bg. Помощна информация за работа със СЕОС през уеб интерфейса на Системата за е-Връчване е публикувана на страницата на Агенцията https://e-gov.bg.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.