6 успешни стратегии за печеливш неголям бизнес

Бизнесът трябва да промени навиците си, защото пречат да се видят новите възможности. Икономиката от 2008 г. няма да се върне  и се налага да се откажем дори и от успешните ни стратегии, тъй като те вече няма да ни вършат работа. Това заяви известният италиански бизнес  консултант Паоло Руджери на семинар във Варна.
Близо 25-30% от компаниите в Европа увеличават своите продажби, като в анализирането на тяхната дейност консултантът по предприемачество и лидерство открива 6 общи стратегии, които те използват.

Поглед навътре

Според първата стратегия за успешен бизнес, първо причините за неуспеха или трудностите в една компания, трябва да се търсят вътре в нея, а не в глабалната икономическа криза или спада на БВП например. Според Руджери повечето мениджъри нямат навик да търсят недостатъци вътре в самата компания, а често именно там се крие ключът към успеха.
„Мениджърът може да бъде най-големият актив на една компания, но и най-голямото й бедствие. Затова при липса на устойчиви резултати, трябва да търсим причините и в управлението, мениджмънта“, убеден е италианският консултант.

Излизане от зоната на комфорт

Втората стратегия за успех на бизнеса съветва мендиджърите да бъдат иновативни, да създават нови продукти, системи. Паоло Руджери в своята практика се е убедил, че вече не е достатъчно всеки ден да се трудиш по 12 часа, извършвайки една и съща рутинна дейност, защото стоенето в зоната на комфорт пречи на създаването на нова стойност.
„Хората имат идеи какво да направят, за да успеят, но нямат смелост да ги реализират. Успехът е свързан с това да правите неща, от които се страхувате“, посочи Руджери.

Инвестиране в маркетинг

Проучванията на успешния бизнес в Европа показват, че фирмите редовно отделят средства за изследване на пазара и промяната в потребностите на клиентите.
„Парите не изчезват, а само сменят посоката си. Във всяка индустрия има нещо, което се търси повече, но за да разберем какво е трябва да направим проучване“, обясни консултантът.

Редовно следене на финансите

Четвъртата стратегия за успех казва, че всеки месец трябва да се измерват и анализират продажбите и паричния поток, за да могат да се вземат мерки навреме, ако това се налага.

Управление на човешките ресурси

„Една бизнес идея е толкова добра, колкото са хората, които я подкрепят“, каза още пред българския бизнес Паоло Руджери. Той е убеден в общоизвестното твърдение, че хората са най-важният актив на една компания и затова е важно мениджърите да подобрят, както стратегиите си за подбор, така и начините за мотивация на персонала.

Мотивация

По отношение на мотивация изследванията показват, че най-успелите компании са такива благодарение на силно мотивирани мениджъри, които успяват да предадат и заразят с ентусиазъм и останалите служители в организацията.
„Трябва да работите върху позитивните страни на хората, защото ако работите върху негативните, позитивните ще изчезнат“, посъветва Паоло. Той насърчи предприемачите във Варна да формулират ясно целите си пред колегите и да ги хвалят дори за малки постижения.

[divider] [/divider]
Кой е Паоло Руджери:
Паоло Руджери е един от основателите и партньор в Mind Consulting Италия, най-голямата италианска консултантска фирма за малки и средни предприятия. Паоло е експерт по лидерство, управление на хора, обучение на персонал, написал е няколко книги по темата и е дал хиляди вдъхновяващи обучения и презентации в Европа и САЩ. Паоло е лидер, който прави това, за което говори, десетки хиляди хора по света са вдъхновени от речите му и хиляди малки и средни предприятия са се възползвали от ефективните инструменти и концепции, които той е развил за техния растеж. Неговият „добив” е директно "от полето".

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.