Световният гигант „Декатлон” отваря първия си магазин у нас

IMG_1830

Една от водещите световни вериги в търговията със спортни стоки „Декатлон” отваря първия си магазин в София в четвъртък. „Декатлон Витоша” е с площ 3200 кв. м. и се намира на Околовръстното шосе, близо до Бизнес парка.  До пролетта на 2014 г. френската верига ще отвори още два обекта в столицата – в кварталите Подуяне и Люлин, а през следващите 3-4 години – и във Варна, Бургас и Пловдив.

Инвестицията

Компанията планира да инвестира 50 млн. лв. в първата фаза от навлизането си в България, като близо една трета от тях вече са вложени в готовия обект в София, обясни пред  журналисти във вторник генералният директор на „Декатлон България” Алекс Джоло. Магазинът ще предлага над 30 000 артикула  - облекла, уреди, спортно оборудване и аксексоари за над 70 вида спорт, водещи сред които са фитнесът и планинските спортове.  Обектът разполага и със спортна площадка, на която безплатно клиентите ще могат да практикуват различни спортове – футбол, баскетбол, волейбол.

Към момента френската марка вече е осигурила над 50 работни места на българския си екип, а до края на годината броят им ще достигне 90. Политиката на компанията е да наема основно млади хора, някои от които тепърва започват кариерния си път в България, обясниха членовете на българския мениджмънт, като поясниха, че всички те са дали начало на кариерата си в магазините на Декатлон.

„За нас решението за навлизане в България е стратегическо. Балканите са сред малкото европейски региони, в които имаме по-слабо присъствие и българският пазар е важно допълнение в картата на нашето развитие като марка. Навлизането на "Декатлон" в България е добра новина, защото ще повлияе положително на пазара, ще разшири предлагането и избора на клиентите”, коментира още Джоло.

Иновации на достъпни цени

Водещата концепция на „Декатлон”, още от създаването на френската марка през 1976 г., е да предложи максимално разнообразие от спортни стоки на максимално достъпни цени, събрани на едно място. Ето защо компанията се развива в две основни направления  - иновации и ниски цени. За тази цел Декатлон разполага с научно-развоен център, в който се разработват новите продукти на 20-те собствени марки за стоки и 8-те за компоненти на търговската верига. „Всяка година изкарваме над 50 иновативни решения и над 3500 нови продукта за над 75 спорта”, заяви директорът на "Декатлон България."

„Всяка от марките ни е специализирана в даден спорт или група спортове. Затова позиционираме производствата близо до местата, където се практикуват различните спортове”, посочи директора на магазин „Декатлон Витоша” Максим Бодри.

Продуктите на френската верига се произвеждат в цял свят и се доставят еднакви стоки за всички търговски обекти, включително и за българските магазини. Стана ясно, че у нас от 8 години край Плевен се правят очила и шапки за плуване, като компанията има интерес да разшири партньорствата си с български доставчици. По думите на Алекс Джоло, голяма част от част от продукцията за Европа се произвежда в съседна Румъния.

Прогнозите

От Декатлон България се въздържаха да коментират към какъв пазарен дял се стремят, но прогнозираха, че като цяло пазарът на спортни стоки ще се разшири в следствие от стъпването на веригата у нас, а потребителите ще имат възможността да открият нови спортове. В тази посока Джоло даде пример със своята страст към скуоша, която се е породила именно в резултат от работата му за компанията.

„България е интересен и развиващ се пазар и на базата на сравнение с Румъния имаме много добри очаквания. Страната има прекрасна природа и планини, което в комбинация със средните доходи на българите, ще създаде възможност „Декатлон” да се превърне в сериозна марка на пазара”, категоричен е той.

До края на годината веригата очаква обектите й у нас да бъдат посетени от около 60 000 души.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.