През 2017 година най-големият онлайн рекламодател у нас е Kaufland България, на втора позиция е БТК (Vivacom), трета е Mondelez. Това показват данните, представени на годишния форум на IAB Bulgaria, който тази година премина под мотото ALL.DigitALL.
Вложенити пари в Google и Facebook са 64% от инвестициите в онлайн реклама в България, като те възлизат общо на около 63.6 млн.лв, Facebook бележи ръст от 30%, достигайки 28.5 млн. лв.. а Google и YouTube имат ръст съответно от 21% и 23%.
Онлайн рекламата продължава да бележи ръст, като през 2017 година пазарът й регистира увеличение от 16%, а нетните приходи са достигнали 106.1 млн.лв, съобщава economy.bg. Най-голям дял има дисплей рекламата с 34% или 36.5 млн. лв. Мобилната реклама отбелязва увеличение с 38% за 2017 година, достигайки до 4.3 млн.лв. нетни приходи.
При видео рекламата не се наблюдава промяна, като тя запазва нивата си от 2016 година. Според данните автоматизираното закупуване на реклама (програматик) отчита двуцифрен ръст от 43% или 3.1 млн.лв.