„Ние не правим бизнес, а правим политика – за съжаление бизнесът е много накърнен от външната обстановка и фрагментирания пазар. Затова, ако ние, дистрибуторите на големи компании, не получаваме сериозна подкрепа от страна на централите, едва ли бихме се справили“, сподели националният мениджър на LEVI's за България Любомир Гетов в рамките на форума на сп. ENTERPRISE My Success in Retail.
„Въпросът е как ние успяваме да убедим както централата в Брюксел за Европа, така и тази за ЦИЕ във Варшава, че си струва да работим в България – ние сме третирани като място на Балканите с много малък потенциал за продажби. В централите работят основно чиновници, които не се ангажират с финансови въпроси и затова нашата основна задача е да бъдем финансово стабилни пред тях и да си плащаме навреме. Това автоматично ни превърна в стабилни партньори, тъй като в повечето страни от региона съществува проблем със закъснелите плащания.“, обясни Гетов по отношение на политиката си спрямо международните партньори.
„В такава една нестабилна среда, ако си стабилен, всички разчитат на теб и те подкрепят чрез по-добри условия“, уверен е мениджърът.
Друго много важно според него е активната маркетингова политика, която фирмата прави през последните години. По думите на Гетов, иновативният маркетинг е в центъра на пазарните успехи на компанията.
На трето място, според него, самите служители трябва да се научат да мислят за печалба, а не само за обороти. „Оборотът не означава печалба“, категоричен е той. Затова и всички магазини следват общ таргет по отношение на печалбите.
Основен проблем според Гетов е паралелният внос на фалшиви продукти, който заема около 35% от пазара. Други 50% са втора ръка, като само другата част от около 15% остава за официалните вносители, обяснява той.