Глобализацията поражда сериозни предизвикателства пред фармацевтичната индустрия като цяло. Икономическата криза води до стремеж на всички правителства да свият разходите, включително и тези за здравеопазване. От друга страна, все по-малко големи иновативни медикаменти навлизат на пазара, което е проблем за развитието на генеричната индустрия. Това коментира д-р Константин Руйчев, мениджър направление "Генеричен бизнес" в Санофи България на форума My Success in Pharmacy, oрганизиран от сп. ENTERPRISE.
Ето защо според д-р Руйчев се налагат сериозни инвестиции в иновации и използването на външни възможности за растеж чрез придобиване на други компании. Например, като част от стратегията си, през 2009-2011 г. групата е инвестирала 23 млрд. евро във външни възможности за растеж. Възможности за растеж крие по времето на криза предлага и процеса на адаптиране към предизвикателствата и възможностите. Това се изразява до голяма степен във фокусирането върху нови пазари, което не налага нови разработки и иновационна дейност.
Така компанията успява да постигне 3.2% процента ръст на нетните продажби за 2011 г., обясни д-р Руйчев. По думите му, без колаборация с всички засегнати страни, фармацевтичните производители няма как да имат поглед върху бъдещото си бизнес развитие. Съществува нужда от етичен подход, прозрачност и доверие между всички партньори, подчерта още той.
Как глобалните фармацевтични компании се справят с кризата?