Българинът тегли най-много кредити за ремонт и обзавеждане

banking-financial-sectors

Хората у нас теглят кредити най-често, за да покрият разходите по ремонт на дома си и за обзавеждане, показват данните от проучване на финансовия портал „Моите пари“, в което са се включили общо 1349 души. 63% от тях имат потребителски кредит, а останалите планират да изтеглят. 24% от тях потвърждават, че заемите са им били за обновяване на жилището. 17% пък са търсили финансова помощ за покриване на текущи разходи, 11% - за покупка на недвижим имот и 10% - за покупка на автомобил и др.

Освен това най-често теглените кредити са в размер над 24 хил. лв. Според данните от проучването техният дял е 18 на сто. Ако потребителите освен този заем теглят и друг, той обикновено е по-малък, предимно около 3000 лв. По отношение на размера на месечната вноска, при 31 % от потребителите тя е между 150 и 200 лв. Тези, които на месец плащат между 50 и 100 лв. или между 250 и 300 лв. са по равно – по 19%, информира БТА.

Според проучването 58 на сто от анкетираните са лоялни клиенти и нямат забавяния по плащанията на своите кредити. По отношение на начина на избиране на банка, от която да теглят кредит, хората най-често предпочитат това да е тази финансова институция, от която им се превеждат заплатите. От друга страна доста малко потребители обръщат внимание на годишния процент на разходите (ГПР) по заема, в който се включват освен договорената лихва и дължимите такси и комисионни към банките, като такса за разглеждане на документи, комисионни за обработка, годишни или месечни такси и др.

Интересна тенденция е, че все повече потребители обмислят да обединят всички свои заеми в един. Общо 38% от включилите се в проучването планират това. В същото време е отчетен ръст на интереса към застрахователни продукти при ползването на потребителски кредити. 67 на сто са потребителите, които са си направили застраховка „Живот“, 49 на сто – застраховка „Злополука“ и 39 на сто – застраховка „Безработица“.

Същевременно 24% от хората, включили се в проучването, използват интернет банкиране, а 19% - дебитна карта. Половината от потребителите на кредити подчертават, че не биха кандидатствали повторно за потребителски заем, а 33 % са на противоположното мнение.

Според проучването повечето потребители са на мнение, че условията по потребителските кредити не са се променили след влизането в сила на измененията в Закона за потребителския кредит. 58% от включилите се в него са на това мнение.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.