Защо стратегическите партньорства са важни?

Защо стратегическите партньорства са важни?

Стратегическите партньорства не са нещо ново - различни бизнеси в миналото са се обединявали в името на взаимната изгода. Някои от тези компании може и да не изглежда да имат много общо помежду си, но най-добрите стратегически партньорства намират креативни начини за разширяване на аудиторията и потенциално навлизане на нови пазари.

Когато компаниите комбинират силите си, изграждат разпознаваемост на марката и правят по-добър залог за бъдещето и на двете организации, пише business.com.

Стратегическото партньорство е сътрудничество между две или повече организации, които обединяват ресурси, технологии и/или финанси за постигане на взаимен успех. Като цяло неконкуриращите се предприятия избират да работят заедно, за да намалят рисковете, като разширяване на маркетинговите усилия в непозната територия, което може да бъде скъпо начинание без гаранция за успех.

В този сценарий работата със стратегически маркетингов партньор е чудесен начин за бизнеса да подобри възвръщаемостта на инвестициите си, защото това му позволява бързо да разшири клиентската си база при по-ниска цена.

Видове стратегически партньорства

Интеграционно партньорство: То включва интегриране на отделни операции или услуги, за да улесни живота на клиентите. Партньорствата за интеграция са често срещани сред компаниите за продажби на услуги. Например услуга за имейл маркетинг може да си партнира с няколко доставчици на системи за управление на съдържанието, така че клиентите да могат да свързват, променят или преместват данни от една програма в друга безпроблемно.

Технологично партньорство: Пример за такова партньорство е два бизнеса с офиси в една и съща сграда да разделят разходите за скъпо оборудване.

Финансово партньорство: Това партньорство обикновено включва бизнес, който работи с финансова или счетоводна компания на трета страна, за да създаде стойност за организацията чрез преглед на набори от данни. Партньорската финансова компания обикновено одитира финансите на бизнеса, извършва пазарен анализ и генерира прогноза и прозрения, за да помогне на лидерите на бизнеса да вземат решения.

Маркетингово партньорство: Най-добрите маркетингови партньорства работят в подобни области, като например местен строител, който си партнира с интериорен дизайнер. Възможно е обаче и партньорство с не толкова подобни като дейност компании, стига двата бизнеса да успеят да съчетаят рекламата на продуктите/услугите на другия.

Партньорство за доставки: Този тип партньорство включва производител, който си партнира с продавач, който на свой ред продава продуктите на производителя. Например магазин за електроника може да си партнира с производител на аудио техника за ексклузивни продажби на слушалки. Друг пример е офис сграда, която работи изключително с един производител на консумативи за почистване.

Партньорство във веригата на доставки: Това споразумение е типично за по-големите предприятия и включва множество компании, които работят заедно, за да създадат продукт. Например компания, която продава телевизори, може да работи с няколко други фирми за производството на продукта: една компания разработва екрана, втора произвежда електронните компоненти, а трета създава пластмасовия или метален корпус.

Какви са ползите от стратегическите партньорства

Стратегическите партньорства са по същество симбиотични отношения. Всеки партньор има какво да спечели, като работи заедно с друг бизнес, независимо дали чрез намаляване на разходите, или споделяне на ресурси.

Ето и най-важните предимства:

Достъп до нови клиенти: Разширяването на обхвата е един от най-важните аспекти на бизнеса. Стратегическото партньорство може да означава достъп до нови клиенти, а това означава и възможност за безплатна реклама. Когато си партнирате с друг бизнес, достигате и неговите клиенти.

Достигане до нови пазари: Логиката е същата като по-горе. Наред с достъпа до нови клиенти, вашата марка може потенциално да се разшири на нови пазари, ако намерите правилния стратегически партньор.

Добавена стойност за съществуващите клиенти: Друга полза от стратегическото партньорство е стойността, която то добавя за вашите съществуващи клиенти и какво, от своя страна, тази стойност произвежда за вашия бизнес. Ако вашите партньорски отношения представляват предимства за настоящите ви клиенти, тяхната лоялност към вашата марка вероятно ще се подобри. Изграждането на лоялност към марката е от решаващо значение, защото насърчава един от най-мощните маркетингови инструменти: от уста на уста.

По-добро познаване на марката: Друг значим резултат от стратегическото партньорство е изграждането и повишаването на познаваемостта на марката. Едно от най-важните неща, които можете да направите за вашия бизнес, е да уведомите хората кой сте. Когато си партнирате с други организации или влиятелни лица, предлагате повече шансове на хората да опознаят компанията.

Изграждане на доверие в марката: Доверието се ражда от доброто бизнес партньорство. Когато компаниите видят, че работите добре с другите и генерирате печалба от това, те ще бъдат по-склонни да подкрепят бизнеса. Всичко това е част от създаването на здрава, стабилна и продуктивна бизнес мрежа, както и изгражда доверие у потребителите.

Примери за стратегически партньорства

Sherwin-Williams and Pottery Barn: Това стратегическо партньорство облагодетелства и двете страни, като привлича клиенти, които се интересуват от проекти за подобряване на дома. На уебсайта на Pottery Barn потребителите координират цветовете на боите на Sherwin-Williams с наличните мебели на Pottery Barn. Сайтът също така има връзка към блог със съвети за "направи си сам".

Spotify и Uber: Въпреки че услугата за стрийминг на музика изглежда няма много общо с приложението за споделяне на превози, тези две компании си партнират, за да дадат шанс на водачите на Uber да контролират музиката при пътуванията. Spotify предоставя уникална услуга на оживен пазар, докато Uber предлага на пътниците шанс да слушат собствените си плейлисти.

Ford и Eddie Bauer: Производителят на автомобили си партнира с гиганта за облекло, за да създаде уникални рекламни възможности и за двете компании. Избрани превозни средства на Ford са оборудвани с елементи на Eddie Bauer, например кожени седалки. Аксесоари на Eddie Bauer са отпечатани с логото на Ford с цел повишаване на информираността за марката.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.