Светът принадлежи на търсещите работа. Те могат да избират за кого искат да работят или откъде да работят. Те могат също да изберат да създадат собствена компания или да решат да останат у дома.
Всички сме чували за Голямата оставка, при която рекорден брой от над 4,5 млн. души напуснаха доброволно работата си само през ноември 2021 г. Този януари фирмите са обявили повече от 11 милиона работни места, пише Forbes.
Време е компаниите да се замислят, ако искат да запълнят тези отворени позиции с правилните кандидати. Време е бизнесът да инвестира в разработването на целенасочени работодателски марки, за да привлече, задържи и мотивира най-добрите таланти.
Повече за силните работодателски марки ще си говорим на 12.04 по време на Employer Branding Forum 2022.
Какво е работодателска марка?
Просто казано, репутацията на компанията е тази, която се представя на работната сила. Силната работодателска марка също прави компанията привлекателна за клиентите, тъй като мнозина искат да правят бизнес с марки, които се грижат за своите служители, заедно с списъка от различни доставчици.
Ето няколко съвета за изграждане на вашата работодателска марка и хуманизиране на вашата компания.
Инициативата е на мениджъра
Ако една компания трябва да се ориентира или да се съсредоточи върху устойчивостта, инициативата трябва да бъде ръководена от главния изпълнителен директор. По същия начин, ако наемането и задържането на силни професионалисти е важно за поддържане на конкурентно предимство, главният изпълнителен директор трябва да направи брандирането на работодателя приоритет.
Независимо дали екипът по маркетинг или човешки ресурси (HR) поема водещата роля в изграждането и задвижването на инициативата, основната отговорност за брандирането на работодателя е на главния изпълнителен директор.
Създайте приобщаваща култура, за която всички са от значение
Разнообразието е бизнес императив. Според проучване на Glassdoor от 2020 г. 76% от участниците казват, че "разнообразната работна сила е важен фактор при оценката на компаниите и предложенията за работа".
Не е достатъчно да наемате жени или цветнокожи, или пък да публикувате блог постове за разнообразието. Компанията трябва да обвърже възнаграждението и кариерния растеж на мениджърите и ръководителите с това колко добре поддържат и насърчават разнообразието.
Приобщаващата култура помага да се създаде положителна екосистема, в която служителите могат да се чувстват оценени такива, каквито са. Освен че процъфтяват в съответните си роли, вашите служители могат да станат най-големите ви защитници и да популяризират компанията без го искате.
Не забравяйте да разработите и програма за разнообразяване на доставчиците.
Сътрудничество с корпоративния маркетинг
Наложително е екипът по човешки ресурси да си сътрудничи с корпоративния маркетинг, за да разработи програми, които се интегрират в цялостната стратегия на компанията и предоставят постоянно положително преживяване на служителите и потенциалните нови служители.
Специалистите по маркетинг на марката са отговорни за изграждането и управлението на корпоративната репутация, така че защо да не се възползвате от техния опит? Това сътрудничество между маркетинга и HR е печелившо за всички страни, особено за компанията.
Хуманизирайте вашата марка
Успехът на една компания зависи от нейните хора. Служителите са тези, които разработват иновативните продукти, взаимодействат с клиентите и планират какво следва. За да бъдете признати като най-доброто място за работа например, това зависи от това как се чувстват служителите ви относно работата във вашата компания, как се третират от техните мениджъри и отношението на вашия лидерски екип.
Ако искате да наемете квалифицирани професионалисти, оживете вашата марка, като наблегнете на невероятните хора, които помагат за изграждането на компанията и поддържането на нейната конкурентоспособност.
Празнувайте публично постиженията и важните събития на служителите, включително рождени дни и сватби, както и летни ваканции и участие в общността. Накарайте служителите си да се почувстват специални и ги насърчете да споделят историите си в социалните си канали. Споделянето на положителния им опит в социалните медии ще помогне за привличането на нови таланти.
Лошата работодателска марка може да струва скъпо на бизнеса. Така че, особено когато компаниите се състезават за таланти, е разумно да инвестирате и в това. Работете с професионалистите си по корпоративен маркетинг, за да го направите правилно, и създайте приобщаващо изживяване за всички, така че всеки служител ще се гордее да служи като защитник на марката и да превърне вашата компания в най-доброто място за работа наистина.