Софтуерът за растеж - обединяващото звено на маркетинга и продажбите

Софтуерът за растеж - обединяващото звено на маркетинга и продажбите

Едно от най-големите разочарования при продажбите в дигиталната ера е несъответствието между продажбите и маркетинга. Продавачите не знаят кои маркетингови съобщения вече са получили техните потенциални клиенти или кои съобщения ще бъдат изведени към техните потенциални клиенти след това.

Маркетолозите могат да измерват отварянията и кликванията, но нямат представа кои кампании се превръщат в реални продажби. Екипът по маркетинг и екипът по продажби работят с отделни софтуерни инструменти, с различни бази данни на клиентите, преследвайки цели, които нямат много общо едни с други - това е истинско бедствие, пише онлайн изданието marketingdive.com.

Тези предизвикателства тормозят организациите толкова дълго, че повечето от нас ги приемат за нормални и като просто част от разходите за правене на бизнес. Има обаче просто решение и на този проблем - вашите екипи за продажби и маркетинг да работят с една и съща информация.

Те всъщност се нуждаят от софтуер за растеж.

Какво е софтуер за растеж и как помага?

Софтуерът за растеж е нововъзникваща категория бизнес софтуер, който съчетава CRM, автоматизация на продажбите и маркетингови функции софтуер за растеж.

Какво е софтуер за растеж и как помага?

Софтуерът за растеж е нововъзникваща категория бизнес софтуер, който съчетава CRM, автоматизация на продажбите и маркетингови функции

Категорията софтуер за растеж се появява през 2014 г., когато HubSpot добави интегриран CRM продукт към популярната си платформа за автоматизация на маркетинга. Заради високата цена на HubSpot и ограниченията на техните функции за продажби конкурентите като Nutshell, ActiveCampaign и Keap се засилиха през последните години, за да обслужват по-добре нуждите на малкия бизнес.

Общата платформа за управление на клиентите за продавачите и маркетинга предоставя няколко ключови предимства.

На първо място, софтуерът за растеж установява един източник на истина за вашите взаимоотношения с клиентите. Вместо вашите контакти и история на комуникация да се разпространяват в множество бази данни, целият ви екип има централно местоположение, за да види пълната ви връзка с всеки купувач.

Софтуерът за растеж изисква по-малко инструменти и интеграции за жонглиране. Всяка софтуерна платформа, която вашата компания използва, има различни пароли, различни разрешения и различен потребителски опит, а превключването между тях отнема време.

Софтуерната интеграция е безспорно полезна, някои бизнес функции са толкова взаимозависими, че естествено трябва да се управляват от един продукт. Представете си, че вашият имейл и календар не са в един и същи инструмент например. Някои неща просто имат повече смисъл да работят "под един покрив".

Софтуерът за растеж обединява вашите продавачи и търговци около едни и същи цели. Когато продажбите и маркетингът са разделени, те са склонни да се фокусират върху отделни показатели, които имат по-малко влияние върху общата картина. Предоставяйки споделени инструменти и споделени данни, софтуерът за растеж насърчава целия ви екип да си сътрудничи в преследването на единствената важна цел - ръст на приходите.

Софтуерът за растеж ви показва как вашите маркетингови усилия се свързват с резултатите от продажбите. Така можете да насочите маркетинговите си ресурси към каналите и кампаниите с най-висока възвръщаемост на инвестициите.

Лечение на "напрежението" между продажбите и маркетинга

Софтуерът за растеж може да бъде тайната съставка, която да накара екипите по продажби и маркетинг да работят като сътрудници, а не като конкуренти. Това е често срещано напрежение, което произтича от прекъсването на връзката с резултатите.

Може би най-голямото предимство на софтуера за растеж е, че той поставя търговци и продавачи в един и същ екип. Това са двете страни на една и съща монета, които работят, за да стимулират приходите и да развият вашия бизнес.

Днешните водещи софтуерни решения за растеж им помагат да го направят без да е необходим скъп корпоративен софтуер или жонглиране с интеграция.

Софтуерните инструменти за продажби и за маркетинг се справят добре, но бъдещето ще принадлежи на унифицирани софтуерни продукти за растеж, които помагат на продавачите и търговците да работят заедно в името на сключването на повече сделки.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.