Как да подобрите своя първи бизнес план?

Как да подобрите своя първи бизнес план?

Готови сте с първия си бизнес план и се готвите да го представите пред инвеститорите. Дори не е нужно да го четат, те знаят, че той е ужасен.

Можете да си мислите, че е самонадеяно някой да твърди, че бизнес планът на един бизнес е ужасен без да го е погледнал дори. Само че всички първи версии на бизнес планове не стават и като цяло не си заслужават сериозно обмисляне.

Защо това е така и какво да направите, за да подобрите бизнес плана си - онлайн изданието entrepreneur.com дава отговор на този въпрос.

Всички първи варианти не стават

Още Ърнест Хемингуей се е изказал за качеството на първите варианти. Всеки добър писател ще ви каже, че самото писане всъщност е малка част от процеса на създаване. След писането трябва да преработвате, преработвате, преработвате, за да получите това, което искате.

Никой писател, дори и най-добрият писател на планетата, не е в състояние да получи перфектна чернова от първия си опит. Това е особено вярно, когато става въпрос за бизнес планове, които дори са по-зависими от фактически доказателства и логически структури, отколкото други видове произведения.

Форматиране и планиране на високо ниво

Много нови собственици на бизнес следват съществуващ шаблон, за да създадат своя бизнес план. Това не е лошо начало, но може да не е най-добрата дългосрочна стратегия за развитието на вашия бизнес.

Форматирането и структурата на вашия бизнес план трябва да отразяват естеството на бизнеса; това може да означава изоставяне на определени раздели или добавяне на нови.

Непълна и неточна информация

Първите проекти на бизнес планове често пропускат важна информация или допускат неточна информация. Това е особено вярно, ако първият проект е написан преди време и не е преработен с актуални данни. Статистиката може да се промени бързо и вашият бизнес план трябва да отразява най-новата информация. Дори ако по-голямата част от първия ви проект е бил ефективен, пак ще трябва да се връщате и периодично да преразглеждате числата.

Липсващи контрапункти

Повечето собственици на малък бизнес се фокусират върху положителните аспекти на своя бизнес в първия проект на своя план. Те говорят за оригиналността на идеята, потенциала за приходи и пистата за бъдещ растеж. Важно е обаче да се включат и контрапункти - кои са най-силните аргументи срещу потенциала на вашия бизнес за успех, какво биха казали по-недоверчивите за тази бизнес идея.

Това е важно, за да бъдат адекватно адресирани, особено ако се опитвате да убедите инвеститор да допринесе за първоначалните ви средства. Само с времето и опита ще можете да откриете (и да опровергаете) повече контрапункти.

Липсата на външни перспективи

В съответствие с това в повечето първи чернови липсва външна перспектива. Вероятно сте потопени в създаването на вашия бизнес с тунелна визия, свързана с вашата идея. Ще има потенциални силни и слаби страни, които не признавате, или заплахи и възможности, които не сте мислили да покриете. Само като говорите с други експерти и други собственици на бизнес, ще можете да обмислите тези перспективи и да ги интегрирате по свой смислен начин във вашия план.

Липса на убедителност

Цифрите и основните понятия са важни, но не забравяйте, че вашият бизнес план също трябва да бъде убедителен. Това означава, че трябва да бъде чист, кратък и формулиран по красноречив начин. В повечето случаи на първите чернови липсва необходимата убедителност. Прекарайте известно време в преструктуриране на параграфите и преформулиране на изреченията си. Ще си струва.

И така, какво означава всичко това за вас? Трябва ли да се откажете от опитите да напишете добър бизнес план? Въобще не. Не целете съвършенство от първия път, а опишете идеите си на хартия, за да продължите със следващите стъпки. Това ще ви помогне да завършите работата си по-бързо и по-ефективно.

Върнете се, за да прегледате, редактирате и прецизирате вашия бизнес план. Отделете време, за да го направите убедителен за инвеститорите. Има много инструменти и стратегии, които можете да използвате, за да прецизирате първата си чернова. Можете да проведете повече изследвания. Можете да го оставите за известно време и да го прочетете по-късно, вече с нови очи. Можете да потърсите външно мнение. Това е добър атестат и за вас като мениджъри, защото показва адаптивност и осъзнатост, че оригиналните ви планове не винаги могат да се реализират.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.