Липсата на маркетингова стратегия, базирана на резултати, може да струва скъпо на бизнеса. Това обаче е често явление - бизнесът работи без план и не проследява откъде идват техните потенциални клиенти.
За растеж и развитие компаниите трябва да стъпят на маркетингова стратегия, която отговаря на специфичната ниша и индустрия и целите на организацията.
Entrepreneur.com обобщава 10 неща, които всеки бизнес да промени, за да изгради работеща маркетингова стратегия.
Твърде обширно послание
Ако съобщенията са твърде общи, а посланията - обширни, за да се хареса компанията на всички, то вероятно бизнесът няма да изпъкне пред никого.
Важното е всеки бизнес да идентифицира своя идеален клиент и да се обърне към него конкретно. Затова помислете какви са настоящите клиенти и какво общо имат те. Споделят ли определени демографски данни или конкретна причина да изберат вас пред конкуренцията?
Винаги можете да направите анкета сред клиентите. Колкото повече информация имате, толкова по-добре. Намерете си ниша на пазара, за да извлечете максимума от маркетинга си.
Посланията са същите като на конкуренцията
С какво точно вашата компания се отличава от останалите в сектора, в който оперирате? Ако вашата марка, съобщения и стил изглеждат подобни на вашите конкуренти, потенциалните клиенти няма да могат да ви разграничат.
Трябва ви уникално и конкретно стойностно предложение. Защо потенциалният клиент трябва да избере вас пред други, които предлагат подобни услуги или продукти? Всеки твърди, че неговият продукт/услуга е най-качественият, но малко бизнеси го доказват.
Чувствате се принудени да намалите цените, за да привлечете купувачи
Намалявате ли цените като последна мярка за привличане на клиенти? Помислете как можете да добавите повече стойност към вашите продукти или услуги. Как вашият бизнес улеснява живота им, спестява им време или постига целите на клиентите ви. Какво можете да направите, за да накарате марката си да си струва по-високата цена?
Харчите много пари за маркетинг, но нямате представа какво работи
Разграничаването на вашите маркетингови канали винаги е страхотна идея, но пренебрегването на проследяването на ефективността на всички тези канали - и кои канали водят до най-много продажби - е проблематично. Така се пилеят пари и ресурси.
На първо място - питайте клиентите. Питайте на сайта си чрез различни формуляри, питайте в чатовете на живо, при обаждания, имейли и т.н. След като разберете откъде идват вашите потенциални клиенти и продажби, анализирайте и другите задължителни маркетингови показатели.
Вашата марка изглежда непоследователна
От решаващо значение е вашите съобщения, лого и изображения да съвпадат. Дори вашите печатни реклами трябва да изглеждат като вашите Facebook реклами. Имате част от секундата, за да направите впечатление на потенциалните клиенти, и ако впечатлението не е последователно, значи пилеете парите си.
Ниски нива на задържане на клиенти
Задържането на клиенти трябва да е по-лесно, отколкото привличането на нови. Погледнете фунията на продажбите си за завръщащи се клиенти и вижте къде можете да ги накарате да се върнат например чрез изпращане на имейли и картички или ретаргетинг реклами.
Можете също така да започнете програма за лоялност, която награждава клиентите за редовни покупки. Отстъпките и другите оферти, включени в рекламите, също са чудесни начини да накарате хората да се върнат на вашия уебсайт и да търсят още продукти и услуги.
Малък онлайн отпечатък
Вярвате или не, има фирми, които все още нямат уебсайт през 2023 г. Ако това сте вие, заемете се възможно най-скоро. Вашият бизнес трябва да бъде надежден, така че ако нямате онлайн присъствие, това ще задейства сигнал за тревога у потенциалните клиенти.
Ако сайтът не е в плановете ви в момента, поне направете страници на бизнеса си във Facebook, Instagram и Google My Business. Поддържайте профилите там активни с редовни публикации. Важно е потенциалните клиенти да усетят, че бизнесът е легитимен и че ще имат възможност за реакция (например място, където да оставят отзив), ако нещата не се получат.
Игнорирате или не търсите обратна връзка
Обратната връзка може да дойде от различни места. Проследяването на отзивите и допитванията до клиентите ще подскаже какво в стратегията на бизнеса работи и какво - не. Някои ключови показатели за ефективност, като трафик на уебсайта, телефонни обаждания, проценти на реализация и проценти на задържане, ще ви помогнат да оцените в какво състояние е стратегията за маркетинг.
Имайте предвид, че лошите отзиви винаги стават по-известни от добрите, така че бъдете проактивни и насърчавайте добри отзиви.
Пропускате пренасочени клиенти
Представете си, ако всеки нов клиент води друг нов клиент. Това би било незабавно увеличение на продажбите от 50-100%! Това е силата на рефералите, или на пренасочените клиенти.
Проучванията показват, че 94% от клиентите ще препоръчат компания, която оценяват като "много добра". Страхотен начин да направите това е с програма за препоръки на клиенти, която предлага бонус —отстъпка, безплатен артикул или възможност за спечелване на награда, на настоящи клиенти за всяка препоръка на друг клиент, който ви изпратят.
Капанът на нулевия растеж
Ако не виждате никакъв ръст в продажбите си, време е да разклатите нещата в маркетинга. Автоматизираните имейли при различни ситуации имат потенциала да раздвижат нещата, както и всякаква друга директна поща.
Като цяло при стагнация на продажбите засилете маркетинговата си стратегия. Колкото по-малко влагате в тези усилия, толкова по-слаби ще бъдат и резултатите.