Четири възможности за растеж на бизнеса в условията на икономическо забавяне

Четири възможности за растеж на бизнеса в условията на икономическо забавяне

Когато икономиката се забавя, собствениците на фирми и ръководителите започват да се тревожат как ще поддържат потока от приходи и как ще растат, ако потребителите намалят разходите си.

Неволите на рецесията могат да подтикнат бизнес лидерите да предприемат действия, които отразяват поведението на потребителите. Те търсят начини да намалят разходите, включително забавят или направо се отказват от големи нови проекти и замразяват наемането на персонал, пише Forbes.

Забавящата се икономика засяга някои компании повече от други. И все пак, ако настъпи рецесия, повечето лидери и техните екипи ще трябва да намерят начини да преодолеят нейните предизвикателства.

Въпреки общоприетата мъдрост, рецесията не означава, че всяка надежда за растеж е загубена. Забавящият се икономически климат може да създаде бизнес възможности, ако лидерите знаят как да ги уловят.

Увеличете маркетинговите усилия към вашата съществуваща клиентска база

Забавящата се икономика не означава, че потребителите изобщо няма да харчат. Хората ще приоритизират различни елементи от бюджета си. Ще има и купувачи, които няма да променят особено навиците си за харчене, тъй като имат достатъчно разполагаем доход, за да изкарат рецесията.

Въпреки че някои клиенти може да променят поведението си при покупка, те обикновено няма да купуват продукти и услуги, за които не знаят.

В развиващите се икономики фирмите откриват, че са необходими повече усилия и рекламни долари за продажба на нови клиенти, отколкото на настоящи. Същият принцип е също толкова верен по време на рецесия, ако не и повече. Пренасочването на вашите маркетингови инструменти към съществуващи клиенти през тежки периоди може да помогне на вашия бизнес да поддържа приходите си.

Прилагането на маркетингови стратегии за растеж, фокусирани върху задържането на клиенти, има по-голям шанс за постигане на осезаеми резултати. Изследванията показват, че процентът на успеваемост на продажбите на настоящи клиенти е между 60% и 70%, докато числото пада до между 5% и 20% за нови клиенти. Маркетингът, насочен към съществуващи клиенти, може да доведе до растеж за нови продукти и бъдещи препоръки.

Изградете онлайн общности

Представете си, че сте в стая с непознат и някой, когото вече познавате и на когото имате доверие. По-вероятно е да се ангажирате с човека, когото познавате. Взаимодействието с познато лице се чувства по-удобно, независимо дали е заради установена връзка, или чувство за сигурност.

Да започнете разговор с непознат означава риск от изпадане в безизходица. Не знаете в какво се забърквате и рискът срещата да премине зле е по-висок.

Преведете този сценарий на потребителите, които търсят решения на проблемите си. Те или ще се придържат към марките, с които са запознати, или ще помолят някой, на когото имат доверие, да направи препоръки. Компаниите, които отделят време за изграждане на доверие и идентичност на марката, се възползват от силата на социалните референтни групи.

Психологията зад афилиацията също играе роля. Във времена на несигурност компаниите могат да използват изграждането на марка чрез социални медии и дигитален PR. Целта не е да накарате хората незабавно да купят нещо или да поставите вашите продукти и услуги на преден план. Това е да покаже на потребителите, че могат да се доверят на вашата марка.

Създаването на онлайн общности около идентичността на компанията генерира ентусиазъм. Той също така засилва убеждението, че това, което предлага една марка, е надеждно. След като хората знаят, че могат да се доверят на нещо, те ще купят.

Прокарайте път към нови пазари

Маркетингът към съществуващи клиенти обикновено отнема по-малко пари и е по-ефективен. Но това не премахва възможността за откриване на нови пазари по време на рецесия. Разнообразяването на вашите продуктови линии и клиентска база може да ви помогне да преодолеете бурята. В същото време харченето на хиляди или милиони за реклама на потенциални клиенти може да не е най-добрият подход.

Вместо това, работата в мрежа със собственици на фирми и ръководители с подобно мислене може да доведе до нови възможности. Може би някой от техните доставчици не се представя според очакванията. Ако вашата компания предлага същия тип решение, може да създадете ново партньорство.

Или може би една компания иска да се разклони и да предложи допълнителни услуги, но не разполага с вътрешни ресурси или опит, за да го направи. Тя ще се нуждае от някой с познания, който да ѝ помогне с първоначалното внедряване, за да използва собствените си ресурси и да продължи да предлага услугите си.

Ако вашата компания може да предостави тези активи, може да сте в състояние да разнообразите бизнеса си. Вместо да продавате само на крайни потребители, можете да стартирате отдел за бизнес решения.

Допитвайте се до служителите

Тъй като икономиката започва да показва признаци на проблеми, тревогите на служителите относно сигурността на работата може да се увеличат. Моралът на персонала също може да спадне, тъй като стресът от вътрешната и външната работна среда се натрупва. Един от начините за борба с потенциалната неангажираност е включването на служителите в стратегическия процес. Ако те участват активно в измислянето на решения за поддържане на компанията, те ще придобият и цел.

Вашият бизнес пък ще се възползва от прозренията и идеите на служителите, които биха могли да се превърнат във възможности за растеж.

Служителите виждат как реагират клиентите и чуват какво казват. Вашият персонал може да има допълнителна информация, която не можете да извлечете от пазарни проучвания или проучвания на клиенти. Служителите могат да посочат проблем с това как бизнесът позиционира даден продукт или да идентифицират процес, който поражда неудовлетвореност.

Рецесиите засягат фирми от всякакъв размер. Спадът в продажбите е един от типичните странични ефекти на забавящата се икономика. Независимо от това, възможностите за растеж винаги има, стига да изместите фокуса си.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.