Четири ключови показатели, които да анализирате, когато купувате бизнес

Четири ключови показатели, които да анализирате, когато купувате бизнес

Когато купувате бизнес, не можете да си позволите да бъдете увлечени от емоциите на процеса и със сигурност не можете да си затваряте очите за нищо. Трябва да гледате всичко и всеки аспект от бизнеса да бъде анализиран и внимателно обмислен. Ако не го направите, може да се окажете с лоша инвестиция.

Докато правите своя анализ и надлежна проверка, има определени "червени лампи", които да ви "светнат", за да обърнете повече внимание. Те не означават непременно, че не можете да купите бизнеса, но пораждат подозрения, пише entrepreneur.com.

Изследванията показват, че 20% от предприятията се провалят през първата година, докато приблизително половината фалират до петата година. След десетилетие само една трета от предприятията все още работят.

Дори бизнесът, който искате да купите, да е минал тези ключови препятствия, то трябва да проверите дали е подготвен за трудни времена.

Намаляване на продажбите

Намаляването на продажбите не е самостоятелен проблем. Понякога те всъщност ви дават ливъридж, за да можете да закупите бизнеса на по-ниска цена и след това да направите някои лесни поправки, за да върнете приходите обратно към нормалните нива.

Ако обаче има дългосрочна тенденция за спад на продажбите, разровете се, за да разберете защо. Може да има проблем с бизнес модела или пазара. Дори ако можете да закупите бизнеса по справедлива оценка, трябва да се запитате дали ситуацията е възможно да се обърне, защото може да има фактори, които влияят и които са извън ваш контрол.

Твърде големи продажби

Колкото и привлекателна да е идеята за ненормално големия обем продажби, и това може да е индикатор за проблем. Много е вероятно при ненормално големи обеми продажби продавачът да иска бързо да се освободи от бизнеса и инвентара, така че търсете причините.

Поглед върху данъците

Не приемайте просто вътрешните финансови показатели на компанията по номинална стойност. Разгледайте данъчните досиета за последните три години и се уверете, че са в съответствие с това, което се отчита във финансовите отчети на компанията. Ако има несъответствия, проучете ги.

Съмнително минало

Погледнете отвъд баланса и финансите. Трябва също да вземете предвид марката на компанията и присъствието ѝ в индустрията.

Проучете компанията в интернет. Прочетете всичко, което ви попадне. Това включва публикации в блогове, публикации в социалните медии, новини, изображения, видеоклипове, рецензии, препоръки, независими сайтове за рейтинг, интервюта с основателите и т.н.

Водете си бележки за положителните и негативните неща, които се появяват, защото купите ли бизнеса, с него ви се прехвърлят всички позитиви и негативи на предишния собственик. Няма значение, че не сте били свързани с бизнеса, когато някой е написал остър коментар или отрицателен отзив, той ще влияе. Това не е непременно основание да не купувате бизнес, но трябва да ви накара да направите по-внимателна оценка.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.