Повечето компании приравняват своята идентичност с продуктите или услугите, които продават. Когато ви попитат с какво се занимава вашият бизнес, можете да отговорите с: "Ние сме организация за електронна търговия", "Ние сме компания за облекло", "Ние сме модна марка" или "Ние сме биотехнологична фирма."
Тези оценки обаче обикновено не описват цялата картина. Опитните собственици на бизнес осъзнават, че - преди всичко - те са технологични компании, продаващи продукти или услуги, пише business.com.
Защо всяка компания е технологична компания
Днешните компании и потребители използват огромно количество технологии. Потребителите използват технологии, за да ускорят процеса и да направят трансакциите по-прозрачни. Бизнесът ги използва, за да обслужва по-добре своите клиенти и да съкрати циклите на обслужване на клиенти и процеса на продажба.
Поради този фокус е важно да дадете приоритет на технологичните компоненти на вашата организация, които информират почти всеки аспект от управлението на вашия бизнес.
Очакванията на клиентите са различни в цифровия свят
Независимо дали продавате на потребители, или сте B2B компания, очакванията на клиентите еволюират в цифровия свят. Вашите клиенти очакват вашият бизнес да предлага най-новите технологични постижения и стратегии. Те очакват да имате най-малкото уебсайт и имейл, както и мобилно приложение, да предлагате чат в реално време и да предоставяте незабавна информация.
Една от причините за тези технологични очаквания е продължаващото "кръстосано опрашване" на потребителските и бизнес технологиите. В миналото сериозните корпоративни технолози биха пренебрегнали потребителските технологии. Днес повечето водещи корпоративни технологични методи и практики идват от потребителския свят. Независимо дали става въпрос за опции за мобилно плащане, тенденции в социалните медии или напредък в дизайна и взаимодействието, има много повече пресичане между потребителските и бизнес технологиите.
Вашите клиенти, партньори и служители работят в потребителския свят и са запознати с най-новите технически постижения. По-специално, клиентите очакват персонализираното обслужване и опит, които технологията може да предостави. Предлагането на тези персонализирани изживявания на клиентите е огромна възможност за вашия бизнес. За да се възползвате от технологичните тенденции, ще ви трябват гъвкави технологични системи.
Конкуренцията расте
Яростната конкурентна среда е новото нормално в бизнеса. Компаниите трябва да могат бързо да възприемат, интегрират и победят конкуренцията чрез внедряване на нови технологии.
Помислете какво се случи с компании, които не се развиха с най-новите технологии, като Kodak, Blockbuster и Research in Motion (RIM). Може да не смятате, че вашата компания ще остарее, но и тези компании не го мислеха. Когато се сблъскаха с иновации около тях, те бяха толкова обвързани с текущия си бизнес модел, че не предвидиха бъдещето.
В развиваща се технологична среда вашата компания трябва да управлява текущия си бизнес, като същевременно непрекъснато и систематично изследва нови модели. Това означава бързо разработване на решения и инфраструктура за изследване на ново пространство, след което бързо разширяване, ако възможността се окаже значителна.
Жизненият цикъл на продукта се скъсява
Със софтуера, който променя всеки аспект от това как работят компаниите, жизнените цикли на продуктите и услугите се съкращават. Продукти, които преди са имали десетилетни жизнени цикли, сега се актуализират в рамките на 12-24 месеца.
Услуги като продажби, маркетинг, юридически консултации, разработка на продукти и мърчандайзинг трябва да бъдат достатъчно гъвкави, за да реагират заедно с възникващите възможности. Голяма част от създаването на тази гъвкавост в отделите е внедряването на софтуерни и технологични системи, които подобряват способността на всеки да реагира на промените.
Оперативният капацитет е свързан с технологичния капацитет
Аутсорсингът е голяма тенденция през последното десетилетие. Собствениците на компании се оказа, че възлагат големи части от разработката на своя софтуер и внедряването на технологии на трета страна.
Недостатъкът на технологичния аутсорсинг е, че намалявате вътрешните си технологични възможности, докато сте заключени в многогодишни споразумения. Следователно, като аутсорсвате вашата техническа поддръжка, това може да забави реакцията ви на заплахи или възможности на пазара.
Най-успешните и най-добре представящите се компании не разделят своите бизнес и технологични стратегии. Технологията е част от тяхната ДНК и те никога не биха възложили на трета страна това значително конкурентно предимство. Компаниите, които осъзнават, че са в технологичния бизнес, могат да стимулират скоростта и иновациите, като обединят своите технологични и бизнес звена, за да създават решения заедно.
Има много начини да включите технологията в ежедневните операции на вашия бизнес. Промените могат да бъдат малки или големи, но те трябва да бъдат въздействащи. Това ще помогне на бизнеса ви да работи по-ефективно.