Само преди няколко години на автоматизацията се гледаше като на нещо мистично. Имаше опасения дали това щеше да доведе до съкращения на половината работна сила, дали няма да доведе до масова безработица и универсален основен доход.
Днес изглежда, че имаме по-прагматичен поглед върху автоматизацията. Изглежда вече не се страхуваме от масова безработица, напротив, недостигът на работна ръка и вълните на Голямата оставка са на преден план, пише entrepreneur.com.
Това дава на автоматизацията изцяло ново измерение като технология, която помага на съвременния бизнес да остане на повърхността в трудна икономика. В допълнение към това, изглежда, че сме осъзнали, че автоматизацията не е тук, за да замени хората, а да ги допълни, да ги направи по-добри в работата и да им помогне да се отърват от досадните, рутинни, повтарящи се задачи. Така хората получават повече време, за да бъдат креативни, или дори да се прибират по-рано, за да прекарват повече време със семействата си.
Пазарът е по-зрял, клиентите имат по-реалистични очаквания, а също така изглежда, че доставчиците на автоматизация разбират по-добре какво трябва да предложат.
Въпреки това някои компании все още имат проблеми с навигацията на пазара за автоматизация и разбирането откъде да започнат или как да продължат с автоматизирането на работните процеси. Медията обобщава три неща, на които да наблегнете, когато автоматизирате работните си процеси.
Започнете със задачи с висока честота/ниска сложност
Не всяка част от работния процес може или трябва да бъде автоматизирана. Трябва да се съсредоточите върху оперативни задачи. Няма смисъл да се въвежда мащабируемост там, където няма мащаб, така че автоматизирането на дейности с висока честота и ниска сложност има най-голямо въздействие.
Старайте се да подберете прости задачи. Неща като въвеждане на данни, извличане на данни, преместване на файлове между системи, генериране на неща от шаблони и т.н.
Творческата работа и социалните взаимодействия са все още твърде сложни за машините, така че няма причина да правите опит да ги автоматизирате в момента. Първо се отървете от простите задачи.
Ако вземем за пример процесът по продажби, половината от него е създаване на човешка връзка и изграждане на доверие. Другата половина е актуализиране на CRM, генериране на предложения и договори и уведомяване на заинтересованите страни. Автоматизирайте последното. Оставете хората да се съсредоточат върху социалните, творческите и стратегическите аспекти на работата и оставете машините да се погрижат за цялата ежедневна, натоварена работа.
Фокусирайте се върху стойността, а не върху технологията
Изкуственият интелект (AI) всъщност е надценен. Това привлече вниманието ви, нали? Е, AI има много случаи на използване и може да има страхотно бъдеще, но не трябва да се фокусирате върху технологията, когато автоматизирате работните процеси.
Фокусирайте се върху стойността: Решението прави ли ви по-ефективни? Води ли до по-последователни резултати с по-малко грешки? Ще ви даде ли повече време да преследвате други задачи?
В повечето случаи не се нуждаете от прекалено сложни AI решения. . Можете да използвате прости системи за автоматизация, базирани на детерминистична логика, за да се отървете от цялата ръчна, натоварваща работа. Факт е, че повечето компании все още не са готови за AI, така че придържайте се към основните неща.
Подредете данните си
Един от най-пренебрегваните аспекти на автоматизацията са данните. Вашият AI се храни с данни. Повечето детерминирани логически базирани инструменти за автоматизация използват данни. Това, което пречи на повечето компании да създават плавни автоматизирани работни потоци, е, че те не са структурирали и не използват данните си.
Така че, преди да стигнете до точката на хиперавтоматизация, където всичко върви гладко и сте свободни да се съсредоточите върху това, което има значение, трябва да подредите данните си.
Използвайте структурирани и богати на данни формати, изберете приложения, които се интегрират добре, и се съсредоточете върху рационализиране на вашите потоци от данни, така че всичко да говори заедно в цялата организация.
Автоматизацията е от ключово значение за справяне с настоящите предизвикателства, свързани с недостига на работна ръка. Тя ще даде на вашия бизнес конкурентно предимство, като ви направи по-ефективни. Да се отървете от досадната ръчна работа е от решаващо значение за осигуряването на щастливи служители на модерно работно място.