От генеративен към интерактивен AI: Тенденции в технологиите за комуникация с клиенти

От генеративен към интерактивен AI: Тенденции в технологиите за комуникация с клиенти

Генеративният изкуствен интелект (Gen AI) трансформира клиентското изживяване, а интерактивният изкуствен интелект ще го революционизира.

През изминалата година възходът и еволюцията на генеративния AI трансформира изживяването на клиентите. Разговорните пътувания с клиентите от край до край бързо се превръщат в норма за фирмите и брандовете.

Интерактивният изкуствен интелект - нов етап от развитие на технологията, ще обогати допълнително клиентското изживяване и ще го направи по-интуитивно и по-печелившо за бизнеса. Марките трябва да разберат по-добре тези промени и как могат да внедрят най-новите технологии, за да удовлетворят очакванията на клиентите си.

Клиентите все повече искат двупосочни разговори с бизнес или марка по каналите, които използват. Те очакват безпроблемно изживяване, а не разнородно пътуване през множество устройства и канали. Бизнесът в световен мащаб се опитва да отговори на това изискване, като внедрява разговорни изживявания по време на пътуването на клиента, независимо дали за маркетинг, продажби или обслужване.

Разговорните канали са на фокус

Според последния доклад на Infobip за тенденциите в съобщенията бизнесите и клиентите все повече предпочитат разговорни канали за съобщения. През 2023 г. Infobip регистрира 137% увеличение на съобщенията от мобилни приложения в сравнение с 2022 г., 73% увеличение на съобщенията в социалните медии и 63% увеличение на съобщенията в чат приложенията.

Разговорният AI, задвижван от генеративен AI, е движещата сила зад тези тенденции. Усъвършенстваният AI, който използва машинно обучение и обработка на естествения език, за да възпроизведе човешки разговор чрез разпознаване на думи, намерение и контекст, позволява на бизнеса да предоставя гъвкави преживявания, да има индивидуалност и да оцени момента за предаване на казуса на човек за решаване.

Все повече фирми въвеждат генеративни AI чатботове, обучени на базата на документация и преписи на комуникацията на конкретната компания, за да осигурят безрискова разговорна поддръжка. Други фирми внедряват такива чатботове в социалните медии, за да наблюдават обратната връзка, да отговарят на коментари и да маркират, когато е необходима човешка намеса. В резултат брандовете осигуряват последователно обслужване, а това подобрява удовлетвореността и лоялността на клиентите.

Как се развива AI?

Бъдещето е в интерактивния изкуствен интелект, където ботове или интелигентни агенти могат да изпълняват поставени за тях задачи, като взаимодействат с друг софтуер или хора, за да изпълнят тези задачи.

В света на търговията това пътуване вече започна. Интерактивният AI ще даде възможност на обединение на различни ботове и AI алгоритми. Повече марки ще интегрират такива процеси по време на пътуването на клиентите, за да подкрепят маркетинга, продажбите и автоматизацията на обслужването и да стимулират ефективността.

Федерация от ботове може да използва генериращ AI за чернови на текстове за маркетингови кампании, създаване на визуални елементи, да използва друг алгоритъм за сегментиране на клиенти и допълнителен AI чатбот, за да ангажира клиенти в любимото им приложение за чат и да отговаря на въпроси.

Този вид оркестрация на ботове може да използва допълнителен AI алгоритъм, за да оптимизира известията. Накратко, потенциалът на интерактивния AI за допълнително подобряване и персонализиране на клиентското изживяване е огромен и ще постави началото на все по-динамичен клиентски пейзаж.

Как брандовете да се възползват

Разбирането на бързото развитие на AI може да изглежда непосилно. Прилагането на такива разработки още повече. Много фирми не знаят откъде да започнат. Това е мястото, където комуникационните платформи, базирани на облак, играят критична роля в подпомагането на вграждането на най-новите разработки в комуникациите с клиентите и осигуряването на разговорно изживяване.

Доставчиците на комуникационна платформа като услуга (CPaaS) си партнират с водещи разработчици и внедрители на AI, като Microsoft, Google и Amazon, за да гарантират, че най-новите инструменти за AI са достъпни за техните клиенти.

Чрез тези интеграции брандовете ускоряват растежа си и отключват потенциал чрез иновации.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.