Как технологиите променят маркетинга и връзките с обществеността?

Как технологиите променят маркетинга и връзките с обществеността?

Живеем в най-технологично напредналото време в историята. С нарастващото разпространение на технологичните промени и изобретения може да се каже, че почти всяка индустрия се развива светкавично. Една такава индустрия са маркетингът и връзките с обществеността.

Технологиите променят самата структура на начина, по който компаниите изграждат и пускат на пазара своите брандове, пише онлайн изданието entrepreneur.com. Самата основа на тази бърза промяна е фундаменталният преход на начина, по който ние като хора събираме, възприемаме и консумираме информация.

Преди интернет имаше много ограничено количество източници, от които можехме да черпим новини и информация: местният вестник, местният новинарски канал, ако домакинството е имало телевизор, физически книги и литература, разговор с други хора. Казано по-просто, достъпът до информация беше бавен и труден.

На прага на 2022 г. обаче има толкова много опции, което е поразително. Google, Instagram, Facebook, Snapchat, YouTube, Twitter, LinkedIn, дигитални списания - списъкът е дълъг. Всичко е достъпно за миг и се използва за секунди.

С все по-бързите промени, които технологиите донесоха, има само една възможност за компаниите: да прегърнат промяната. Как обаче те да адаптират своите маркетингови и PR стратегии?

Изградете марка, а не просто компания

Вече не е достатъчно само да имате добър продукт или услуга или да говорите за "спецификациите" или техническите характеристики на вашата компания. Абсолютно важно е обаче да се разработи марка, която наистина резонира с хората - марка, в която те виждат себе си.

Стив Джобс и Apple са перфектен пример. Джобс свърши толкова невероятна работа по "хуманизирането" на марката на Apple, че хиляди хора плакаха при смъртта му. Коя друга компания и основател знаете, с която хората да се чувстват толкова свързани, че да плачат заради смъртта на нейния съосновател?

Бъдете там, където е вашата аудитория, а не където си мислите, че е

Повечето компании всъщност не знаят коя или къде е тяхната реална аудитория. Те просто се опитват да прокарат своя продукт или услуга, като се рекламират навсякъде или - още по-лошо, те изобщо не се рекламират.

Абсолютно жизненоважно е да разберете точно коя е вашата целева аудитория до последния детайл: да знаете как мислят, в какво вярват и как се държат. След като разберете това, ще имате много по-добра представа как да проектирате своето съдържание и маркетингова стратегия.

Вместо да продавате на всеки във всеки търговски обект, вие ще можете да продавате и да говорите директно с точните си клиенти в конкретните цифрови среди, в които те пребивават.

Адаптирайте се към технологиите

Ясно е, че технологиите се развиват бързо и следователно вашата маркетингова и PR стратегия също трябва постоянно да се развива. Жизненоважно е да обмислите как стратегията ви може да бъде подобрена с технологиите.

Има толкова много инструменти, които правят създаването, разпространението и проследяването на съдържание експоненциално по-ефективно и рентабилно.

Ако вашият маркетингов и PR екип или агенция не прилага авангардни технологии в рамките на своята стратегия, сега е моментът да започнете да търсите алтернативи. От управление на проекти до комуникация, връзки с медиите и закупуване на медии, има невероятни инструменти, които могат да бъдат намерени чрез просто търсене в Google.

За да се увенчаят с успех маркетинговите ви усилия, никога не приемайте статуквото и винаги прокарвайте границите на ефективност с технологиите.

Маркетингът и връзките с обществеността непрекъснато се променят и единственият начин наистина да се откроите от тълпата е да разберете дълбоко как ние като хора консумираме и възприемаме информация. Просто да "правите нещата, както винаги са били правени" вече не е опция, ако целта ви е да предоставите огромна стойност и да предизвикате промяна с вашите продукти или услуги.

Потребителите и фирмите не са нищо повече от индивиди, които непрекъснато предлагат вниманието си и единственият начин да се изкачите до върха на вашия пазар е да гарантирате, че вашата марка привлича това внимание. Приоритизирането на адаптивността ще ви позволи да процъфтявате, докато продължаваме в ерата на цифровата трансформация.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.