Ако сте се опитвали да редите кубчето на Рубик, знаете, че това може да бъде доста сложна задача. Сега на това предизвикателство е намерено решение за по-малко от една секунда - Компютър от Калифорнийския университет Ървайн е измислил всички правилни ходове за това време.
Машината не е била специално програмирана да дешифрира куба, а се е научила да го прави чрез изкуствена невронна мрежа, за да разсъждава за предизвикателството и да взема собствени решения, пише Business.com.
За търговците на дребно интелигентните машини решават различен тип пъзели. Търговците на дребно, като почти всички останали, се опитват да разберат какво означава подобен напредък в изкуствения интелект (AI) за бъдещето. Машинното обучение (ML) и други приложения на AI вече започнаха да променят начина, по който големите компании за търговия на дребно разбират и взаимодействат със своите клиенти.
Тези усилия набират скорост, тъй като високотехнологичните конкуренти като Amazon принуждават все повече фирми за търговия на дребно да преосмислят опита на клиентите.
С по-нататъшното развитие на AI търговците ще получат способността да осигуряват по-лесни и по-задоволителни резултати на всеки етап от "пътуването" на клиента - от откриването на продукта до обслужването. Усъвършенстваният анализ на ML и данни ще бъде от съществено значение за подобряване на мащаба на подобен опит.
Ето поглед към това как се оформя бъдещето и какво е вероятно да се случи по-нататък.
AI ще изведе персонализацията на следващото ниво.
Благодарение на Spotify и Netflix клиентите очакват цифрови преживявания, съобразени с техните индивидуални вкусове, желания и нужди. С AI търговците на дребно, занимаващи се с физически продукти, също имат нарастваща способност да предоставят такава индивидуална персонализация в мащаб.
Хиперперсонализираното бъдеще на търговията на дребно вече се очертава, особено в сектори като модата и козметиката. Бъдещият AI само ще стане по-умел в разпознаването на модели в неструктурирани данни като изображения и видео, откриване на индивидуални предпочитания и вземане на решения в реално време въз основа на тези изчисления. За това той ще се нуждае от все по-малко човешка помощ.
Днес автоматизираните препоръки за продукти често се чувстват предсказуеми, но утрешният AI, използвайки техники като дълбоко обучение, може да предостави тази липсваща нотка на случайност.
Междувременно пазаруването в магазина ще настигне онлайн търговията, когато става въпрос за предоставяне на персонализирани пътувания на клиентите. Системата за AI може да разпознае предпочитан клиент веднага щом той или тя мине през вратата. След това системата може да изпрати предупреждение до представител на човека в магазина, заедно с актуалния индивидуален профил на клиента. Такъв профил може да включва предпочитания за стил и персонализирани препоръки, извлечени от данни в реално време за всичко - от миналото поведение на пазаруване до времето навън.
Предсказуемите продажби на дребно ще дадат на клиентите това, което искат, веднага щом го пожелаят - или по-рано. Прогнозната аналитика, задвижвана от ML, вече дава възможност на много компании да предвидят действията на клиентите и да вземат проактивни решения.
Разпространението на такъв предсказващ AI в бекъп операциите ще повлияе на клиентското изживяване. Например системите за управление на запасите ще развият способността си да търсят прогнозни модели и да решават кога и къде да изпращат артикули - както Amazon вече се стреми да направи с техники, базирани на AI, като например изпреварваща доставка. За клиентите тази тенденция ще означава по-добър избор в магазина и по-малко време за изчакване на артикули. За търговците на дребно може да осигури по-добри инструменти за противодействие на онлайн конкурентите, като направи услуги като вземане в магазина по-бързи, по-лесни и по-задоволителни.
Опитът в магазина ще стане интелигентен
Търговците с магазини имат належаща нужда да създават клиентски опит, който да се конкурира с онлайн пазаруването по скорост, удобство и персонализация. Появява се ново поколение софтуерни системи, активирани от интернет на нещата, за да помогнат на търговците да запълнят празнината, като създадат цифрово подобрени магазини, които предоставят персонализирано изживяване на купувачите.
Комбинацията от мощни решения за данни, както от онлайн, така и от офлайн източници, с все по-интелигентни системи, ще помогне на магазините да подражават на безпроблемното онлайн преживяване без усилия. Следващото поколение AI ще помогне на търговците на дребно да надграждат уникалните предимства на личното пазаруване.
Системите за изкуствен интелект могат да се усъвършенстват при изучаването на индивидуалните предпочитания на купувачите, като им предоставят предложения и ги насочват към по-бърз и по-удовлетворяващ избор. Разговорните интерфейси, задвижвани с AI, могат да накарат подобни взаимодействия да се усещат по-лесно и естествено с течение на времето.
За да оптимизират бъдещото изживяване в магазина, търговците на дребно ще се нуждаят от подробно събиране и анализ на данни в реално време, подобно на това, което виждаме в електронната търговия. Тази цел ще бъде достижима, тъй като управляваните от AI системи усъвършенстват способността си да интерпретират данни от камери и аудио сензори, да наблюдават човешкото поведение и да улавят прозрения от физическата среда.
Например интелигентна система, съчетаваща ML и усъвършенствана видеоаналитика, може да бъде в състояние да намери и интерпретира неуловими модели в начина, по който клиентите избират и изоставят различни артикули, точно както системите за електронна търговия в момента проследяват и анализират изоставянето на онлайн колички. Такива приложения на AI могат да дадат възможност на търговците да прецизират пътищата, които клиентите преминават през физическото им местоположение.
AI може да използва директни наблюдения от видео и аудио, за да предостави нови прозрения за това как човешкият персонал на магазина взаимодейства с клиентите. Това може да доведе до по-добри решения относно развитието и обучението на служителите и да подобри човешкото докосване, което прави специално това да отидеш до магазина.
Клиентите ще се научат да обичат да говорят с роботи
Настоящите чат ботове и гласовите асистенти имат само ограничена способност да разговарят с клиенти. Компаниите в различни индустрии вече използват чатботове с AI, за да облекчат обслужването, но такива системи все още не могат да се справят с по-сложни взаимодействия.
Това може да се промени в не толкова далечното бъдеще. По-усъвършенстваният AI за разговор може да повлияе на всяка фаза от клиентското изживяване. Такива системи биха взаимодействали с клиентите по по-човешки начини и биха разрешавали непрекъснато нарастващия набор от въпроси или искания в реално време.
Клиентите вероятно ще взаимодействат с разговорни системи в много точки - от интелигентни високоговорители, приложения и кол центрове до интерфейси в магазина. С течение на времето клиентите ще свикнат с машини, които облекчават тежестта на комуникацията и могат да отговарят непрекъснато нарастващ набор от заявки. Те ще свикнат с достъп до помощ при поискване 24/7.
Дали човешките работници и служители ще изчезнат от картината? Вероятно не. Вместо това можете да очаквате засилено сътрудничество между хората и машините, тъй като хората си освобождават време, за да се съсредоточат върху задачи, които изискват нюансирана съпричастност и преценка.
Опитът на клиентите, задвижван от AI, изисква висококачествени данни, за да се получат фокусирани върху клиентите прозрения и решения. Наред с други неща, търговците на дребно ще трябва да обединяват все по-голямо разнообразие от данни и източници на данни в един цялостен, точен изглед в реално време на всеки клиент.
Компаниите за търговия на дребно се изправят пред избор да създадат свои собствени решения за AI или да работят с външни партньори или доставчици, за да придобият инструменти с AI.
Човешкият елемент е също толкова важен. Новият опит на клиентите ще изисква технически екипи, опитни във внедряването на AI системи. Те също така ще изискват персонал, ориентиран към клиентите, с актуализирани умения за роли, трансформирани чрез автоматизация. В допълнение търговците на дребно ще се възползват от изграждането на организационни структури и култури, които приветстват иновациите, ръководени от AI.