API в електронната търговия: Приложение и функции

API в електронната търговия: Приложение и функции

API е абревиатура, която означава интерфейс за програмиране на приложения, т.е. набор от протоколи за изграждане на приложен софтуер. Практически погледнато, API са в основата на голяма част от това, което поддържа хората дигитално свързани.

От приложенията на нашите телефони до далеч по-сложни системи, API обединяват иначе различни системи, за да създадат единни платформи. Те позволяват на приложения или IOT устройства да имат достъп до данни и да създават портали за взаимодействие с външни системи, пише bigcommerce.com.

API са съединителната тъкан, която свързва дигиталния свят. За тях не е нужно да знаете сложни програмни езици.

За електронната търговия API, и по-специално уеб API, са възможност да използвате платформата си, за да получите по-добри прозрения за клиентите, да предоставите допълнителни възможности за покупки и други.

Компаниите имат възможност да превърнат целия си бизнес в холистична платформа, която разширява възможностите на съществуващата архитектура.

Как API се използват сега

Свързването, което сега приемаме за даденост, се захранва от API. Много от приложенията на телефоните, с които взаимодействаме ежедневно, вкл. и операционните системи, са API с потребителски интерфейс. На практика всяка операционна система или уеб страница включва някакъв вид API.

Приложенията на API са широки:

Банкиране. Прехвърляне на средства от банка към банка онлайн. Преглед на банкови сметки от различни институции в една платформа. Използване на смартфон за плащане в магазини.

Пътуване. Търсене на най-добра цена за хотел на един уебсайт. Използване на телефона ви за бордна карта. Получаване на отчети за полети в реално време.

Търсене във Facebook. Възможност за търсене по име, включително непълни имена. Търсенията се приоритизират по физическо местоположение. Изображения с маркиран конкретен човек са включени в търсенето. Преглед на туитове, свързани с конкретна тема. Лесно споделяне на новинарски материали. Вграждане на видеоклип от YouTube директно в страница.

Намиране на ресторанти. Отзивите от множество сайтове се консолидират в един сайт. Резервации чрез приложение на трета страна. Търсене на близки по местоположение ресторанти според вида на храната.

Разработването на API открива нови пътища - и в някои случаи нови потоци от приходи - за сайтове, които ги използват правилно. Те помагат на клиентите да намерят това, което търсят, и им предлагат свързани продукти, които не е задължително да търсят.

Защо да използвате API?

Съвременните клиенти са свикнали да получават информация веднага. Те не искат да се обаждат на физическо място или на номер за обслужване на клиенти, за да видят дали имате желаната от тях риза в техния размер. По-вероятно е да изберат платформа с лесен достъп до инвентара и да купуват директно от телефона си.

Автоматизирането на този процес осигурява превъзходно клиентско изживяване и също така освобождава персонала от допълнителна тежест. Така мащабирате бързо и отговаряте на променящите се нужди на потребителите.

Пазарът на електронната търговия се движи бързо - наистина бързо. Предприятията трябва да могат да се приспособяват към променящите се изисквания в движение. API позволява на бизнесите да растат, като поддържат сайтовете активни и работещи.

Повечето API имат и силна защита, която пази данните на бизнеса и клиентите. Силните приложни програмни интерфейси (API) поемат тежестта на сигурността и пазят данните - особено данните за клиентите и плащанията - в безопасност.

Технически сайтовете за електронна търговия дори не са свързани със сървъри на трети страни. Вашият сайт доставя данни на API, а API се свързва със сървъра, минимизирайки рисковете, свързани с уязвимостите на задния сървър.

Изграждането на функция на сайта от нулата е трудно. Може да е наистина трудно. Използването на отворен API често е предпочитаната опция, особено когато сайтовете стават по-големи и по-сложни. Използването на API за търсене, който е ефективен при обхождане на цялата продуктова информация и предоставяне на резултати, които точно отразяват намерението за търсене, увеличава продажбите.

Премахването на напрежението в процеса на плащане е от решаващо значение за осъщесвяването на продажбите. Последната стъпка в пътуването на клиента трябва да бъде лесна и използването на API за плащания, който приема множество форми на електронни плащания, прави това. API предоставят и точни данни за доставката и разходите около нея. Това създава доверие във вашия бизнес и насърчава постоянните клиенти.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.