Нова платформа ще помага за решаване на спорове при онлайн търговия

Online-Shopping1

Eвропейската комисия пусна в действие нова платформа, която ще помага на потребителите и търговците да решават онлайн спорове, свързани с покупки, направени онлайн.

Платформата представлява единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат споровете си, свързани както с национални, така и с трансгранични онлайн покупки. Това ще става чрез насочване на споровете към националните органи за алтернативно решаване на спорове (АРС), които са свързани към платформата. Тези органи са били подбрани от държавите членки въз основа на критерии за качество и Комисията е била уведомена за тях.

Платформата се използва лесно и е достъпна от всички видове устройства. Тя е многоизична и предлага на ползвателите ѝ възможността за провеждане на цялата процедура по решаване на спора онлайн.

Към нея са свързани приблизително 117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави членки, като целта на ЕК е да включи в платформата всички държави членки и сектори във възможно най-кратък срок.

Търговците също ще имат полза от тази нова платформа, тъй като процедурите за алтернативно решаване на спорове ще им помогнат да избегнат значителни съдебни разноски и да поддържат добри отношения с клиентите си.

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.