В панелът, посветен на e-business, част от MySuccess.bg бизнес форума за добри практики в сектор Електроника и електротехникаЖанет Найденова, Управител на JNN Consult разкри повече от профила на българските потребители – как те пазаруват, търсят информация в мрежата и кои всъщност са те?
Компанията е първата българска маркетинг консултантска агенция, специализирана в областта на ИТ, Интернет и интегрирания маркетинг. От позицията на собственик на компанията и своя 25 годишен професионален опит в областта на ИТ и маркетинга г-жа Найденова сподели интересни данни с присъстващите на MySuccess.bg бизнес форума за добри практики в сектор Електроника и електротехника.
68% от българските потребители са в мрежата, а голяма част от тях пазаруват активно, като 19% използват повече от едно устройство за достъп до интернет. Все още най-използваните са компютрите, но мобилните технологии придобиват все по-голяма популярност, което води до създаването на „мултилевъл” среда за реклама и маркетинг.
Въпреки че традициите на дигиталния маркетинг в България не могат да се измерват с тези на електрониката, той търпи бурно развитие. Рекламата в мрежата се нарежда на второ място по гледаемост след тази по телевизията.
Интересна подробност, която сподели Жанет Найденова е, че около една трета от потребителите са онлайн докато гледат телевизия и доста често търсят информация в мрежата относно нещо, видяно на малкия екран.
Интернет сериозно влияе над решението за покупка на даден продукт, като 55% от потребителите споделят, че търсят допълнителна информация относно продукти, които са видели да се рекламират чрез банер или друга визуална интернет реклама.