Димитър Димитров, Софарма: Не бързайте с развитието си, то ще дойде

DSC_2127

Радвам се да видя доста нови и предприемчиви студенти, които искат да се развиват и да се докоснат до бизнеса. Това каза каза г-жа Надя Гогова, управител на сп. Enterprise. „Бъдете проактивни, за да дойдат желаните резултати. Това е моят апел към вас“, обърна се тя към студентите.

Първата презентация, която беше представен пред аудиторията беше на г-н Димитър Димитров, изпълнителен директор на Софарма Трейдинг. „Вълнувам се, защото е малко нетипично за мен да говоря зад катедра, затова за мен днес е предизвикателство да съм тук. Това, с което мога започна моята презентация е с мотото „Мечтите трябва да са толкова големи, за да може да растете в тях“. Има места, в които може да се реализирате и да постигнете това, което мечтаете, въпреки микроикономиката и несигурната обстановка. Но преди да поемете към Терминал 2, знайте, че и нещата в Европа не се развиват много добре“, каза Димитров.

Г-н Димитров представи накратко как е започнал своята кариера през 1999 г. Аз съм от Стара Загора и бях като емигрант в собствената си държава когато дойдох в София. След близо месец търсене на работа започнах като дистрибутор на фирма, работеща с Хенкел. Късметът ми проработи и ми предложиха позиция „Ключови клиенти“.

По- късно мой познат ме покани в друга фирма, в която започнах с управление на парични потоци в друга компания и така 2002 - 2003 г станах изпълнителен директор на тази група. Давам си сметка, че тази компания беше българска и малка, не беше конгломерат, затова при мене беше шанс и късмет до голяма степен.

Така 2003 г попаднах във фармацията, Санита трейдинг се нуждаеше от преструктуриране и цялостен мениджмънт, поканиха ме и след дълго ухажване реших да сменя сектора. Там влязох от висока позиция и 2004 г. а после попадането ми в Софарма беше свързана с преструктуриране на Санита трейдинг. Това е накратко моят път, вече 10 г съм в сектора с фармацията.

Г-н Димитров разказа за „Софарма Трейдинг“, за пазарите, на които оперира, развитието и разрастването на компанията. Фирмата има на 700 души екип, 14 000 продукта, покритие 100% в цялата страна, оперира на редица пазари – Европа, Русия, бивши съветски републики, Азия и Америка.

Ние не сме класически дистрибутор на медикаменти. Опитваме се да диференцираме – аптечен пазар, болничен пазар, медицинска апаратура, производители и търговци на клинично оборудване, консумативи. Имаме ясни цели, покриваме ги,

Европейските тенденции – в Европа върви една тенденция на мегаконсолидация. Има три паневропейски играча, които държат над 80% от пазара. Те започват да се превръщат в световни играчи, влязоха на американския пазар, затова сега вече говорим за мегаконсолидация. Същото предстои и в България, аз вярвам в пазарната логика и в нищо друго, само тя е останала устойчива, коментира Димитров. Мисията ни е да се превърнем в интегриран доставчик на пазара. За нас е важно да управляваме нашата стратегическа карта, добави той.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.