Големите вериги движат пазара на бързооборотни стоки

000_5280

Пазарът на бъзрообоортни стоки - FMCG - в търсене на растежа. Това беше темата, която представи Весела Калчишкова,Client Service Director, Consumer Panel GFK България. За да увеличим клинетите и оборотите,  ние се нуждаем от знание - за глобалните показатели, да познаваме пазара, репертоара, причините за избор и да разберем какъв е потенциала ни, каза тя.

Страната ни не изостава от тенденциите в Европа, като отбелязва ръст в търговията на дребно. Известни спадове са регистрирани у нас, най-вече те се свързват с банковата криза и с изборите. Важно е потребителското доверие - колкото по-високо е то, толкова са по-склонни да харчат потребителите, коментира експертът.

Интернет пенетрация - продължава да расте, все повече клиенти пазаруват в интернет, показват тенденциите. По думите на Калчишкова все повече клинети предпочитат пазаруването онлайн, като всяка година техният брой расте.

Според наблюдението на GFK в последните години се наблюдава промяна в избор на канал за пазаруване - спад поради близост до дома или работното място, но ръст в търсене на доброто качество. "Търси се  и съотношението цена - качество, което значи , че цената продължава да бъде определяща. Наблюдава се търсене на брандови продукти, потребителят е склоненн да похарчи повече пари, но за сметка на по-високо качество.", каза Калчишкова.

Според експерта като цяло модерната търговия се развива положително докато основната търговия спада. Основен двигател са големите вериги, които отбелязват значителен ръст. Очаква се тази тенденция да продължи, макар и с по-малки темпове, казва експертът.

 

 

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.