Миналия месец JCPenney обяви, че започва партньорство с Bazaarvoice Visual Syndication Network за събиране и публикуване на генерирано от потребителите съдържание (UGC) на страниците за показване на продукти на уебсайта на търговеца.
Веригата магазини една от малкото, която признава стойността на генерираното от потребителите съдържание - само малко над една четвърт (28,4%) от онлайн търговците в Северна Америка вярват, че изображенията/видео от реални клиенти влияят върху решенията за покупка най-много, според проучване на Nosto.
Подобен дял търговци (25,5%) смятат, че потребителското съдържание генерира най-голямо доверие у клиентите, след което се нареждат професионално заснетите изображения или видеоклипове.
Потребителите са съгласни с тези изводи: около 40% от възрастните във Великобритания и САЩ смятат, че потребителското съдържание е важно, когато решават да направят покупка, според проучване от февруари 2024 г. на Salsify, проведено от SurveyMonkey.
Цените и отстъпките са може би най-важният фактор при вземането на решения за покупка за повечето потребители. Те посочват като важни и описанията на продуктите, изображенията на продуктите и оценките на клиентите.
Всичко това може да бъде съдържание, генерирано от потребители.
Две трети от потребителите по света търсят съдържание на други потребители при проучване на артикули и дали те биха им дали стойност за парите им. Половината искат информация за качеството на материалите, вложени в продукта, а малко под половината - да знаят дали продуктът отговаря на описанието, според проучване от Bazaarvoice от август 2023 г.
Има място за подобрение при генерираното от потребители съдържание. Въпреки че 76% от търговците по света казват, че UGC в собствени медии е най-разпространената инфлуенсър маркетингова стратегия, само 18% смятат, че е най-въздействаща, според проучване от август 2023 г. на CreatorIQ.
Марките могат да повишат ефективността на потребителското съдържание, като го използват извън собствените си канали, например в различните социални платформи, за да се срещнат с потребителите, където те прекарват времето си.
Според проучване от SimplicityDX от август 2023 г. 29% от търговците на дребно в Северна Америка искат да увеличат количеството генерирано от потребители съдържание по пътя от социалната мрежа към сайта на марката.
YouTube генерира най-много потребителско съдържание, докато Instagram произвежда генерирано от потребители съдържание с най-високо качество, също според данни на Notso.
Въпреки това, на въпроса с коя платформа потребителите са най-ангажирани, Facebook излиза на първо място.
Съдържанието, създадено от потребители, е мощен инструмент за повишаване на ангажираността и доверието на хората и може да доведе до покупки. За да е максимално ефективно потребителското съдържание, марките трябва да го използват и извън собствените им канали, по-специално на платформи, където знаят, че потребителите са ангажирани с бранда.