YouTube обяви, че ще разшири достъпа до генеративните инструменти, базирани на изкуствен интелект (AI), Veo на Google в приложението по-късно тази година, съобщава socialmediatoday.com. Това ще позволи на повече хора да използват изкуствен интелект за създаване на клипове в YouTube Shorts.
Veo 3 ще бъде наличен в YouTube Shorts по-късно това лято, посочва главният изпълнителен директор на YouTube Нийл Мохан.
Компанията въвежда и нови прозрения за употребата, с актуализирани данни за тенденциите в употребата, заедно с нов доклад, който разглежда еволюцията на съдържанието на YouTube във времето, според презентацията ѝ на Cannes Lions.
Вероятно вече сте виждали редица примери, задвижвани от Veo, в различни социални приложения, като много създатели генерират кратки откъси въз основа на собствени подкани.
YouTube пусна достъп до Veo 2 за избрани създатели на Shorts още през февруари, но сега го актуализира с най-новия модел Veo и предоставя достъп на повече хора. Това ще означава и наличие на повече генерирано от изкуствен интелект съдържание.
Компанията подчертава обаче, че въпреки достъпа до такива инструменти, креативността остава ключът към развитието в платформата. Няма значение дали можете да направите научнофантастична сцена, ако не можете да измислите добра история. Изглежда обаче, че ще трябва да видим няколко милиона примера за генерирани от изкуствен интелект боклуци, преди да започнем да осъзнаваме това.
Данните на платформата показват, че зрителите сега гледат над милиард часа съдържание в YouTube на телевизорите си всеки ден, като над половината от 100-те най-популярни канала на YouTube генерират по-голямата част от гледанията им чрез Connected TV (CTV). Това подчертава превземането на традиционната телевизия от платформата.
Инструментът за автоматично дублиране на YouTube, задвижван от изкуствен интелект, е използван за повече от 20 милиона видеа досега.
Данните сочат още, че кратките видеа получават много повече гледания с течение на времето. Голям ръст в гледаемостта отбелязват и дългите видеа над 60 минути. Последното е в съответствие с ръста на гледаемостта на видеа в платформата на CTV - все повече хора сега търсят по-дълги филми и документални филми, както и подкасти. Подкастите са изненадващо популярни в CTV.