Възприемането на чиста стая за данни почти се е удвоило през последните две години, според данни на Бюрото за интерактивна реклама (IAB).
Тъй като технологията за чиста стая за данни е нова, тя включва много опити и грешки за търговците, за да изградят стратегията си правилно, пише insiderintelligence.com.
Ето три съвета, които търговците трябва да имат предвид, когато работят с чисти стаи за данни.
Вграждане на мащабируемост
Ключът към успешната стратегия за чисти стаи е възможността да бъде приложена за множество чисти стаи, коментира Дейна Макгроу, старши вицепрезидент по моделиране на аудитории и науката за данните, Disney Advertising в The Walt Disney Co., по време на скорошен уебинар на IAB.
"Лесно е да имате екип от инженери или специалисти по данни, които да настроят това, което правите в чистата стая, но ако не е мащабируемо, то не е толкова функционално, колкото трябва да бъде", допълва тя.
В идеалния случай технологиите или стратегиите могат лесно да се копират за различни марки, агенции или потребители.
Стратегия за идентичност
Без решение за идентичност стратегията за чиста стая с данни е по същество безполезна.
"Поставянето на данни в чиста стая очевидно е много важно от гледна точка на неприкосновеността на личния живот", казва Макгроу, "но всъщност не можете да направите нищо с тях, ако не сте в състояние да дефинирате самоличността си правилно."
Джесика Симпсън, старши вицепрезидент глобални консултантски решения в Publicis Groupe, сравнява решенията за самоличност с пирамида.
Най-отгоре се намират детерминистични, удостоверени самоличности (извлечени от данни от първа страна или универсални решения за идентичност). Средният пласт включва идентификатори на издатели и дефинирани от продавача аудитории.
Останалата част от пирамидата всъщност е свързана с информирани за самоличността подходи за насочване. Това може да включва стратегии за търсене, поведенческо или контекстно насочване.
Събиране на всички източници на данни
Първо е необходимо да се започне с одит на данните. Бизнесите трябва да обмислят данните, които имат, данните, от които се нуждаят, и кои партньори могат да помогнат за запълване на пропуските.
Важно е да се създаде рамка, която да помогне на бизнеса да постигне целите си. Тя може да включва активиране, прозрения, измерване или пък всичко.
Добра тактика е да се създават чистите стаи от данни поетапно, а след това да се свържат всички заедно.