Мобилната търговия, подобно на онлайн търговията като цяло, е пазар за стотици милиарди долари. За да поддържат растежа и да привлекат мобилни купувачи, търговците на дребно трябва да създадат безпроблемни пътувания за закупуване чрез смартфони и приложения, да инвестират в програми за лоялност, за да задържат потребителите, и да докажат, че мобилното изживяване е съпоставимо и дори по-добро от това при пазаруване от настолен компютър или лаптоп.
Emarketer обобщава три предизвикателства пред мобилната търговия и загатва възможни решения.
Процентът на реализация при десктоп е по-голям, както и размерът на поръчките и изоставените колички
На много уебсайтове за търговия на дребно потребителското изживяване на настолен компютър е с по-високо качество, отколкото на мобилно устройство. Продуктовите изображения, описания и други функции, които помагат на купувачите да вземат информирани решения за покупка, са направени за по-големи екрани.
От април 2023 г. до април 2024 г. процентът на реализация от мобилни устройства е около 3%, а от настолен компютър - 4,4%, според Dynamic Yield.
През същия период от време, въпреки колебанията по време на празничния сезон, средната стойност на мобилните поръчки в САЩ възлиза на 139 долара при 164 долара за поръчки от настолни компютри.
Отделно проучване на Salesforce Commerce Cloud установява, че изоставените колички при мобилните устройства достигат 85% спрямо 75% при настолните компютри.
Въпреки че има нарастващ размер на инвестициите и акцента върху мобилните устройства, настолните компютри все още имат предимство. Пазаруването от мобилни устройства се сблъсква с повече пречки, независимо дали става дума за грешка в плащането, или проблеми с дизайна.
Привличането на нови потребители на мобилни приложения става все по-трудно
Temu и Shein разтърсиха пазара през миналата година с експлозивен ръст на потребителите, което засили неимоверно конкуренцията на пазара на приложения за търговия на дребно. Двете приложения са единствените от сектора на търговията, попаднали в топ 10 на най-изтегляните приложения за 2023 г., според данни от януари 2024 г. от Business of Apps.
Търговците на дребно в САЩ, които са в бизнеса по-отдавна, имат приложения, но не се опитват да мащабират толкова агресивно.
Потребителите на приложения за търговия на дребно достигат точка на насищане. Повече от три четвърти (76,5%) от пазаруващите онлайн чрез смартфони са потребители на приложения за търговия на дребно.
Потребителите обаче са по-малко склонни да изтеглят нови приложения. Очаква се броят на приложенията за смартфони, инсталирани на потребител, да намалява всяка година до 2027 г. Приложенията за електронна търговия губят повече от 90% от новите потребители само една седмица след изтегляне, според данни на Adjust от февруари 2024 г.
На мобилните приложения може да им липсва удобство и лекота в сравнение с други устройства
Потребителите, които пазаруват от своя мобилен браузър, е по-малко вероятно да станат посветени клиенти, отколкото тези, които са изтеглили приложение, така че ако успеете да убедите аудиторията си да изтегли приложението, вие сте свършили трудната част.
За задържането на клиентите е важна останалата част от пътуването им. То може да се сведе до идентифициране на точки на триене, внедряване на силна стратегия за лоялност и подобряване на функциите на приложението, като гъвкавост при плащане.
Близо две трети (61%) от мобилните купувачи в САЩ казват, че програмите за лоялност и наградите при покупки са едни от най-въздействащите мобилни функции, според данни от юни на Integral Ad Science.
По-младите потребители използват различни методи на плащане. Около 48,7% от потребителите в САЩ на възраст от 18 до 34 години са използвали PayPal, а 34,5% са използвали Apple Pay за скорошна покупка, според проучване на Emarketer.
Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/
За да взимате решения за онлайн бизнеса си, основани на данни, вижте повече за най-голямото e-commerce потребителско проучване в България "Пулсът на онлайн потреблението в България 2024", осъществено от сп. Enterprise и MarketLinks!