Отделянето на необходимото време и усилия за планиране на вашата програматик кампания може да ви помогне да осигурите максимален успех в изпълнението ѝ.
За да подготвите плана на кампанията си, трябва да зададете ключовите си показатели за ефективност (KPI), да определите бюджет и да използвате вашите потребителски профили и персони на купувачите, за да се насочите към желаната аудитория за кампанията, пише онлайн изданието business2community.com.
Подходящата платформа ще ви предостави функциите и поддръжката, необходими за успешното провеждане на кампанията ви и за постигане на нейните цели.
Използвайте прогнозиране, за да планирате кампанията си
Подходящата платформа ще има прогнозиране на кампаниите, функция, която можете да използвате, за да разберете колко добре кампанията ви ще се мащабира, преди да бъде стартирана, и да разберете най-ефективния начин да изразходвате бюджета си. Това ви дава възможност да идентифицирате перспективите, които ще ви донесат най-висока стойност, като в крайна сметка достигнете до клиенти чрез оптимален медиен микс.
Прогнозирането може да ви помогне да намерите отговори на два важни въпроса преди кампанията:
Мога ли да идентифицирам аудиторията с най-голяма стойност за целевата си демографска група?
Мога ли да изразходвам бюджета си в пълен размер и в достатъчен размер?
Тази функция трябва да използвате в ранните етапи на планиране на кампаниите си. Ако знаете какъв е вашият бюджет и имате представа към кои места и аудитория искате да се насочите, тогава сте в перфектната позиция да използвате тази функционалност за планиране.
Предвиждайки резултатите от кампанията си предварително, можете да се уверите, че избирате параметрите, които ще ви помогнат да достигнете до правилната аудитория, и ще увеличите максимално въздействието на рекламните си разходи. Може също да откриете възможности за рекламни разходи, които може би дори не сте подозирали, че съществуват.
Изберете каналите и тактиките на кампанията
Каналите и тактиките са ключова част от планирането на кампанията, особено ако имате бюджетни ограничения. Ако бюджетът ви не е чак толкова ограничен, тогава може да бъде полезно да проявите креативност и да тествате различни канали в медийния си план, за да определите коя комбинация от канали се приема най-добре от вашата аудитория.
Уверете се, че платформата за програматик реклама, която сте избрали, предлага каналите, които са най-подходящи за целите на вашата кампания. Стратегия с пълна фуния ще ви помогне да постигнете тези цели и всяко ниво на фунията може да бъде уловено чрез комбинация от канали.
Можете също така да изберете да използвате комбинация от допълващи се канали със стратегия за многоканална кампания. Можете да достигнете до потребителите през цялата фуния, създавайки сплотена история за аудио, местни, дисплейни, видео и CTV.
Използването на множество канали увеличава процента от общата целева аудитория, която можете да достигнете, и помага да се представи сплотена история на марката по време на пътуването на клиента.
Уеднаквете творческите активи и съобщенията
Последната стъпка към планирането на ефективна програматик кампания е да изгладите вашите визии и послания. Те трябва да резонират с вашата целева аудитория, за да сте сигурни, че привличате потребителите, които е най-вероятно да се ангажират с вашата кампания.
Рекламните послания и съобщенията на целевата страница, към която рекламата ви привлича трафик, също влизат в тези сметки.
Важно е да се уверите, че рекламата ви е ангажираща от самото начало. Ако не привлечете вниманието на аудиторията си веднага, рискувате да я изгубите. За да избегнете това, "хванете" целевата си демографска група през първите няколко секунди, като използвате език или изображения, които им говорят, заинтригуват ги или стимулират емоционален отговор.
Използвайте творчески функции, за да персонализирате рекламата за целевата си аудитория въз основа на местоположението. Можете също така да използвате интерактивна функция, като скреч, за да разкриете нещо, или видео в банер, за да ангажирате зрителя веднага.
Задължително включете логото на вашата марка и подканваща фраза още в началото на видеото или HTML5 рекламата. Това ще помогне на вашата аудитория да запомни вашата реклама и да знае какво да прави, след като щракне върху нея.