TikTok узрява като платформа и ръстът при профилите на брандовете се забавя

TikTok узрява като платформа и ръстът при профилите на брандовете се забавя

В TikTok по-голямото не винаги е по-добро. Акаунтите на марки с голям брой последователи отбелязват забавяне на растежа, тъй като платформата узрява и ерата на експлозивните печалби на последователи избледнява.

Обемът на последователите не е единствената мярка за успеха на TikTok стратегията на марките. По-малките акаунти могат да имат по-нишови и лоялни последователи. Акаунти от всякакъв размер могат да предложат вирусно съдържание, пише Emarketer.

За мениджърите на социални медии популярността често се измерва с броя на последователите. Ето три ключови тенденции от за растежа на акаунта на марката в TikTok.

Средният темп на растеж на акаунта е по-слаб за по-големите акаунти

Средният световен темп на нарастване месечно за акаунти на брандове с от 1000 до 11 500 последователи е 5,7% през второто тримесечие на 2024 г. За установени акаунти - с от 11 500 до 110 хил. последователи, темпът на растеж се забавя до средно 3,6%. За големите акаунти месечният растеж е 2,8%, според данните за KPI, предоставени от Dash Hudson.

Развиващите се акаунти започват от по-малка база, така че са необходими по-малко нови последователи, за да се постигне по-бърз растеж.

Марките с големи акаунти не трябва да се притесняват, ако не виждат експоненциален растеж на последователите, но те трябва да се уверят, че публикациите им достигат до широка аудитория и че възгледите на последователите не се колебаят.

Темповете на растеж се забавят през последните няколко тримесечия

През второто тримесечие на 2024 г. средният месечен ръст на последователите в световен мащаб за всички бранд акаунти с над 1000 последователи е 3,7%, според KPI данни от Dash Hudson. Това е спад от 4,4% през първото тримесечие на годината и 5,3% през последното тримесечие на 2023 г.

Забавянето на растежа на индивидуалните акаунти в TikTok следва тенденция на забавяне на растежа на потребителите на TikTok по целия свят. Тази година потребителската база на TikTok ще нарасне с 9,4% в световен мащаб, за да достигне общо 1,04 милиарда души, според прогнозата на Emarketer от май 2024 г. За сравнение, през 2023 г. ръстът беше 13,3%, а през 2022 г. - 20,1%.

Експлозивният растеж на броя на потребителите на TikTok приключи, но общият им брой е рекорден за платформата. Марките трябва да работят повече, за да привлекат тези потребители да следват техните акаунти.

Ръстът е най-силен за уелнес акаунтите

Уелнес акаунтите отбелязват среден месечен ръст от 5,2% през второто тримесечие на 2024 г., а за местните марки достига 5%.

Според проучване на McKinsey от август 2023 г. поколението Z и милениалите, които са по-склонни да бъдат потребители на TikTok, отколкото по-възрастните поколения, купуват повече уелнес продукти и услуги от по-възрастните поколения.

Здравеопазването и личните грижи са най-бързо развиващата се категория електронна търговия в САЩ, с прогнозиран растеж от 14,2% на годишна база тази година.

Мебелите и обзавеждането за дома се нареждат на дъното с прогнозиран ръст от 4,5% тази година. Акаунтите на брандове обаче се представят добре в TikTok поради популярността на съдържанието "направи си сам".

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.