Световният рекламен пазар се очаква да нарасне до близо 753 млрд. долара през 2024 г.

Световният рекламен пазар се очаква да нарасне до близо 753 млрд. долара през 2024 г.

Световният рекламен пазар се очаква да нарасне с 33 милиарда долара през 2024 г. и да достигне 752,8 милиарда долара, повлиян от ключови медийни събития през годината - Олимпийските игри в Париж, Параолимпийски игри, Европейското първенство по футбол, президентските избори в САЩ и др.

Това се посочва в доклад за световния рекламен пазар, изготвен от маркетинговата компания dentsu. Докладът обхваща 58 рекламни пазара по света

Растежът се очаква да остане над 4% за всяко от тримесечията през годината, като през третото тримесечие, когато се провеждат най-много от спортните събития, ще достигне 5,5%. Първото тримесечие се очаква да е с най-слаб растеж - 4,2%.

Северна и Южна Америка се очаква да са най-динамичния регион за рекламата с 5,8% ръст през 2024 г. Регионът като цяло ще формира почти 47% от глобалните рекламни разходи, или общо 353,1 милиарда долара.

Според прогнозата САЩ ще стане първият пазар, на който ще се харчат повече от 1000 долара на глава от населението за реклама през 2026 г.

Следва Азиатско-тихоокеанският регион с 4% очакван ръст до 240,9 милиарда долара и 32% дял от общите приходи и регионът на Европа, Близкия изток и Африка с 4% ръст до 158,7 милиарда долара и 21,1% от разходите.

Предвижда се два сектора да изпитат висок растеж на разходите за реклама през 2024 г.: пътуване и транспорт (7,5%) и фармация (7,4%) с фокус върху здравето след пандемията.

Предвижда се разходите за цифрова реклама да ускорят растежа си през 2024 г. до 6,5% и да достигнат 442,6 милиарда долара. До 2026 г. се очаква разходите за цифрова реклама да постигнат 6,3% тригодишен комбиниран годишен темп на растеж. Дотогава те вече ще формират над 60% от глобалните рекламни разходи.

Разходите за телевизионна реклама се очаква да се увеличат с 2,9% през тази година, като най-силно нарастват разходите за реклама в свързана телевизия. Все по-широкото разпространение на свързаната телевизия дава нови възможности за рекламодателите и все по-широка аудитория.

Същевременно разходите за печатна реклама ще продължат да се свиват.

Данните от доклада показват още, че изкуственият интелект и машинното обучение ще заемат все по-важно място в маркетинговите стратегии на рекламодателите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.