Спад на времето, прекарано в цифровите медии, сигнализира за края на дигиталния свръхрастеж

Спад на времето, прекарано в цифровите медии, сигнализира за края на дигиталния свръхрастеж

Времето, прекарвано както с традиционни, така и с дигитални медии, намалява леко в световен мащаб. Това поставя край на бързото дигитално ускорение през последните няколко години, според 13-то издание на Global Media Intelligence Report, изготвено от Insider Intelligence.

В доклада са включени прозрения от проучване на GWI за използването на медии и устройства в 47 държави.

Спадът не е фундаментален, но намаляването на медийната ангажираност бележи промяна в начина, по който потребителите реагират на тяхната социална и икономическа среда - и малко отклонение от идеята, че са по-включени от всякога.

В САЩ само три от 11-те медийни формата, включени в доклада, постигат увеличение на времето, прекарано сред потребителите на интернет от първата половина на 2022 г. до първата половина на 2023 г. Това са мобилни устройства (с 8 минути), социални и съобщения (с 4 минути) и поточно предаване на музика (до 2 минути).

В Канада и Обединеното кралство мобилният телефон е единственият медиен формат, който печели прекарано време - съответно, с 6 и 4 минути.

Времето, прекарано с всички медийни формати на другите големи пазари -Азиатско-тихоокеанския регион, Югоизточна Азия, Западна Европа и Латинска Америка, или остава същото, или намалява на годишна база.

Разходите за живот явно играят роля в тази ситуация. Тъй като инфлацията в САЩ остава по-висока от целта на властите, потребителите стават все по-предпазливи с разходите си. Те свиват разходите си за развлечения и различни абонаменти.

След няколко години нарастващо време, прекарано в цифрови медии и свързани устройства, "стабилността" ще се появи като тема през 2023 г., според доклада. Притежаването и използването на смартфони например ще продължи да бъде фактор в целия свят, докато потреблението на медии през настолни компютри и лаптопи намалява.

Потребителите на социалните медии усещат умора и това предизвиква преминаване към директни съобщения, затворени общности, групови чатове и частни акаунти и др. Тази промяна в поведението на потребителите не голяма засега, но вероятно поставя началото на тенденция.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.