Шест съвета за това как да направите перфектната снимка за социалните медии

Шест съвета за това как да направите перфектната снимка за социалните медии

Всеки ден виждаме снимки, публикувани в социалните медии, които не успяват да въздействат и не работят. Една от най-честите причини да не изглеждат добре е композицията.

Онлайн изданието business2community.com обобщава 6 прости правила за композиране за създаването на възможно най-ефективни за социалните медии снимки.

Идеалният размер

Всяка платформа има свой собствен оптимален размер и правилното му използване е от решаващо значение. Може да имате снимка със страхотна композиция, но трябва да помислите как ще изглежда, когато бъде публикувана в платформата. Ако не сте сигурни преди публикуване, проверете.

Чудесен пример за това е Instagram. Въпреки че ви позволява да публикувате правоъгълни изображения, имайте предвид цялостния състав на фоторешетката във вашия акаунт. Изображенията тук ще се показват като изрязани квадратчета, когато са в изглед на мрежа, така че може да откриете, че страхотното изображение, което сте публикували, не се показва съвсем както сте си мислели.

Пространство за движение

Почти всяка снимка на нещо, което не е статично, независимо дали на човек, кола, животно или друго, трябва да даде място за преместването му. Ако снимате велосипедист, оставете му място в кадъра, за да продължи с видимото движение. Портрети на хора, гледащи в далечината или снимки на някой, който пее, също могат да работят с това правило. Помислете дали да осигурите достатъчно място за погледа им или за гласа им.

Правилото на третините

Познато за мнозина, правилото на третините отдавна е насока за композиране. Доста често обаче хората избират да адаптират това правило. Същността на това е, че фокусът на хората често не попада естествено в средата на изображението. Поставянето на фокусните точки в средата може да направи изображението да изглежда принудено. Вместо това поставете всички ключови фокусни точки във вашето изображение в пресечни точки на третините.

Това е мястото, където окото ви е по-склонно да се фокусира и да създаде удобно изображение за гледане. Можете също така да подреждате линейни елементи от вашето изображение с линиите на третините.

Цялостност

Всичко трябва да е включено в кадъра. Проверете дали не сте изрязали нечие ухо или ръка. Ако правите снимка на животно, уверете се, че в кадъра влиза и цялата му опашка. Ако вашата снимка не е с подходящия размер за публикуване в социална медийна платформа, опитайте се да устоите на желанието да я изрежете, ако това ще наруши нейната цялостност.

Водещи линии

Водещите линии са като златен прах, когато търсите по-добра композиция. Те осигуряват път за окото ви, който да се следва през изображението. Класическа композиционна техника е използването на водещи редове, които да ви отведат до обекта на вашата снимка.

Поддържайте хоризонта

Това е една от най-често срещаните грешки, които виждаме в социалните медии. Удивителна картина на красив залез лесно се разрушава, ако хоризонтът е изкривен. Това правило е особено важно, когато става въпрос за сгради, интериори и всичко с линии, които всички знаят, че трябва да са идеално прави или хоризонтални.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.